یکی از راه‌های پیشگیری از حملات ویروسی به گوشی و تبلت، نصب برنامه محافظت است به همین دلیل ما به شما یکی از این برنامه‌های کاربردی را که می‌توانید به صورت رایگان بر روی دستگاهتان نصب کنید معرفی می‌کنیم. به گزارش خبرگزاری مهر، امروزه با هوشمند شدن گوشی‌های تلفن، ریسک بالاتری، دستگاه‌های ارتباطی شما را تهدید می‌کند و به جرات می‌توان گفت هرچه دستگاه‌های ما هوشمندتر می‌شوند، شدت آسیبی که می‌توانند متحمل شوند نیز بیشتر می‌شود؛ از این رو نصب یک برنامه محافظ و آنتی ویروس بر روی گوشی موبایل می‌تواند تا حد بسیار زیادی از این مشکل پیشگیری کند.

برنامه کاربردی Avast دستگاه‌های دارای سیستم عامل اندروید را در برابر رخنه، بدافزارها، برنامه‌های جاسوسی یا برنامه‌های مخرب مانند ویروس‌ها، تروجان‌ها و حتی در زمان گم‌شدن یا به سرقت رفتن محافظت می‌کند و با این ابزار رایگان می‌توان دستگاه خود را نه‌تنها در برابر ویروس‌ها بلکه در برابر سارقان نیز ایمن نگاه داشت.

اپلیکیشن Avast هم اکنون در ۲۰ زبان مختلف موجود است و خدماتی چون ابزارهای ایمنی مانند ویروس‌یاب، زدودن ویروس‌ها، محافظت‌کننده، ابزار بررسی شبکه، مدیریت اپ‌ها، قفل‌کردن اپ‌ها و حتی دیوار آتش (بر روی دستگاه‌های root شده) که به شما کنترلی کامل بر روی امنیت دستگاهتان را می‌دهند؛ محافظت در برابر آلودگی‌های کلی، آسیب اپ‌ها، تهدیدهای ناشی از سیستم وای فای و مکان‌یابی گوشی‌ها و تبلت‌های مفقودشده از طریق مکان‌یاب تحت وب و نیز قفل از راه دور و پاک کردن حافظه از راه دور که امنیت اطلاعات شما را در زمان سرقت تضمین می‌کند ارائه می‌دهد. همچنین برنامه ویژگی‌های زیر را هم ارائه می‌دهد: موتور آنتی‌ویروس: این ابزار به‌صورت خودکار تمام اپ‌های نصب‌شده، محتوای کارت حافظه و محتوای اپ‌های جدید را بررسی می‌کند تا مطمئن شود عاری از ویروس هستند. حتی اس ام اس‌ها و فایل‌های شما هم اسکن می‌شوند تا دستگاه شما به‌طور کامل در برابر ویروس‌ها و ابزارهای جاسوسی محافظت شود.

- مدیریت اپ‌ها و حریم شخصی: این ویژگی کمک می‌کند تا بر برنامه‌های خود مدیریت داشته و از بابت حریم شخصیتان اطمینان حاصل کنید.

- فیلتر پیام‌ها و تماس‌ها: می‌توانید شماره‌های تماسی را که نمی‌خواهید به شما دسترسی داشته باشند بلاک کنید.

- محافظ شبکه: بدافزارهایی که لینک‌ها را آلوده می‌کنند. تروجان‌ها، برنامه‌های تبلیغاتی مزاحم، برنامه‌های جاسوسی که فعالیت تحت وب شما را پیگیری می‌کنند و حتی شماره‌های USSD را مسدود می‌کند. حتی URL‌هایی که اشتباه واردشده‌اند را هم اصلاح می‌کند.

- سنجش شبکه: سنجش داده‌های تبادل شده ورودی و خروجی

- فایروال یا همان دیوار آتش: این ویژگی فقط برای دستگاه‌های root شده است و می‌تواند از نفوذ هکرها جلوگیری کند.

- قفل برنامه‌ها: می‌توانید برنامه‌های خود را قفل کنید.

- قابلیت بک آپ: می‌توانید با این ابزار از لیست مخاطبان، تاریخچه پیام‌ها و تماس‌ها و تصاویر خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

اپلیکیشنی برای محافظت از گوشی