نمایشگاه فیتور از ۸ تا ۱۲ بهمن‌ماه امسال در شهر مادرید اسپانیا برگزار می‌شود. قرار است ایران با ۱۰ آژانس گردشگری در زمینی به وسعت ۲۶۷ متر در این نمایشگاه حضور داشته باشد اما گویا طرفداران ایرانی فیتور بیشتر از این تعداد بوده‌اند، ولی شانس حضور در این نمایشگاه را از دست داده‌اند! به گزارش «ایسنا»، عبادرضا اسلامی، مدیر حوزه گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی درباره جزئیات نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا و حضور ایران در این نمایشگاه گفت: نمایشگاه فیتور سی‌وپنجمین دوره‌ برگزاری خود را امسال پشت سر می‌گذارد و یکی از مراجع مهم گردشگری دنیا به شمار می‌آید، چرا که بازار کشورهای لاتین است و سالانه ۲۰۰ هزار نفر برای حضور در این نمایشگاه علاقه نشان می‌دهند. وی ادامه داد: ایران در نمایشگاه امسال با حمایت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ۲۶۷ متر زمین گرفته که سعی شده با سازه‌ای ایرانی اسلامی و شرکت‌کنندگانی حرفه‌ای، تصویری حرفه‌ای‌تر از ایران نشان داده شود. علاوه‌بر این یکی از اهداف ما تفاهم با مدیریت نمایشگاه بین‌المللی فیتور است تا ایران به مدت سه سال در این نمایشگاه غرفه‌ مشخص داشته باشد.

او سپس با اشاره به حضور ۱۰ آژانس گردشگری ایرانی به همراه دو شرکت ایرانگردی و جهانگردی در این نمایشگاه افزود: با توجه به اینکه سه روز از این نمایشگاه به‌صورت تخصصی برگزار می‌شود، دیدارهایی را با سرمایه‌گذاران و توراپراتورهای اروپایی در این زمان ترتیب خواهیم داد و در دو روز باقی‌مانده از نمایشگاه که به‌صورت عمومی است، شب‌های ایرانی را برگزار می‌کنیم.

اسلامی در پاسخ به اظهارات برخی از آژانس‌های بازمانده از نمایشگاه فیتور امسال مبنی بر این‌که کانون به‌عنوان مجری غرفه‌ ایران به آنها گفته است، ۱۲۰ متر از فضای این غرفه به شهرداری تهران اختصاص یافته و جای خالی برای آژانس‌های دیگر باقی نمانده، گفت:‌ ما به حضور شهرداری در این نمایشگاه علاقه‌مند بودیم، برای همین نامه‌ای به شهرداری نوشتیم، حتی از حوزه‌های درمانی به منظور فعالیت در حوزه گردشگری سلامت دعوت کردیم، ولی آنقدر زمان کوتاه بود که به نتیجه نرسیدیم. وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما ۲۰ روز برای ثبت نام در این نمایشگاه زمان تعیین کرده بودیم، حتی یک هفته تا ۱۰ روز هم این زمان را تمدید کردیم؛ ولی برخی از آژانس‌ها پس از پایان این مهلت تماس گرفتند که ما دیگر فضای خالی برای متقاضیان جدید نداشتیم.