خبرگزاری مهر: حجم آب موجود در سدهای کشور به ۱۹ میلیارد و ۴۷۰ میلیون مترمکعب رسید و از ابتدای امسال تاکنون نیز ۶/۴ میلیاردمترمکعب منابع جدید در پشت مخازن سدها ذخیره شده است. وزارت نیرو اعلام کرد: حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور هم‌‌اکنون ۱۹ میلیارد و ۴۷۰ میلیون مترمکعب به ثبت رسیده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، معادل ۳/۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال گذشته حدود ۱۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب گزارش شده بود. بر پایه این گزارش، حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۳) تاکنون ۲ درصد در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است.

همچنین حجم آب ورودی به مخازن سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون مترمکعب رسیده که این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته ۴ میلیارد و ۷۵۰ میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

میزان آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۵ میلیارد و ۶۶۰ میلیون مترمکعب گزارش شده، در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته به میزان ۵ میلیارد و ۴۷۰ میلیون مترمکعب بود.

بر این اساس، حجم آب خروجی از سدهای کشور در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته، ۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. مجموع ظرفیت مخازن سدهای کشور در زمان کنونی

۴/۴۷ میلیارد مترمکعب گزارش شده است.