عینکی که خستگی کاربر را درک می‏کند

ایسنا: یک شرکت ژاپنی به نام Jins عینک هوشمندی ارائه داده که با نظارت بر حرکات چشم، سطوح خستگی فیزیکی و روانی کاربر را تعیین می‏کند. عینک Meme بر سلامتی فرد نظارت کرده و به‌دلیل نظارت بر وی توسط حسگرهایش و هنگام نشستنش، می‏تواند شیوه نشستن او را ارتقا دهد.

این عینک از نوعی فناوری حسگر زیستی برای شناسایی تغییرات ریز در چشم و حرکات بدن استفاده می‏کند، به طوری که کاربر با استفاده از آن می‏تواند بر ایمنی و سلامتی‏اش نظارت داشته باشد.

سه اﻟﻜﺘﺮود اﻛﻮﻟﻮﮔﺮاﻓﻲ (شیوه‏ای برای ثبت حرکات چشم) جایی نصب شده‏اند که فریم عینک صورت را لمس می‏کند و همچنین حسگرهای شش‏محوره در طول خروجی گوش قرار دارند و اطلاعات لازم درباره کاربر را به‌صورت مدام شکار می‏کنند.

همچنین، حسگرهایی روی بینی و نزدیک گوش‏های کاربر قرار دارند که پتانسیل الکتریکی حرکات چشم را اندازه‏گیری می‏کنند؛ سپس تفاوت‏های ولتاژ بین قرنیه و شبکیه به داده‏هایی مانند سطح هوشیاری تبدیل می‏شوند.

شرکت سازنده در حال همکاری با پزشکان و محققان برای بررسی ویژگی‏های دیگر این عینک مانند اندازه‏گیری سطوح علاقه، ارائه تمرینات مبتنی بر ورزش و کارکردهای تشخیصی ممکن برای بیماری‏های شناختی و ناتوان‏کننده عصبی است.

بهای این سامانه ۱۹۹ دلار اعلام شده است.