سند آمایش سرزمینی  خراسان رضوی تصویب شد
ایرنا: استاندار خراسان رضوی از تصویب سند آمایش سرزمینی این استان در شورای برنامه‌ریزی با حضور اعضای این شورا خبر داد. علیرضا رشیدیان شنبه شب در حاشیه جلسه شورای برنامه‌ریزی خراسان رضوی در این خصوص به خبرنگاران گفت: سند آمایش خراسان رضوی یک کار علمی و سنگینی است که سال‌های سال توسط دستگاه‌های مجری شامل جهاددانشگاهی و دانشگاه فردوسی مشهد و با همکاری ادارات و سازمان‌های استان تدوین شده است. وی به سند آمایش خراسان رضوی سال 1390 اشاره کرد و افزود: امور تکمیل و اصلاحیه این سند که یک کار بالادستی و بلندمدت است، تمامی حوزه‌های توسعه استان از جمله اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بهداشت و درمان را شامل می‌شود و از زمان انتشار تاکنون در حال انجام است.
به گفته وی، این سند در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی سال جاری ارائه شد و پس از آن نیز در چندین مرحله مورد بررسی قرار گرفت.
رشیدیان تصریح کرد: برخی از دستگاه‌های اجرایی در رویکردها و جهت‌گیری‌های این سند نظراتی داشتند که قرار شد، نظرات و دیدگاه‌های آن‌ها اخذ و در سند گنجانده شود.
به گفته وی، در این راستا ۱۸۰ پیشنهاد توسط فرمانداری‌ها، ادارات و سازمان‌های خراسان رضوی به مجریان طرح آمایش سند استان ارائه شده است.
رشیدیان اظهار امیدواری کرد با تصویب سند آمایش استان، به‌زودی در برنامه‌های بلندمدت و کوتاه‌مدت این سند مورد استفاده قرار گیرد.