بلندمرتبه‌سازی مانع از رسیدن هوای پاک در مشهد شده است
دنیای اقتصاد- نماینده استانداری در کارگروه اجرایی و اضطراری آلودگی هوای مشهد از بلندمرتبه‌سازی در مسیر وزش باد و جریان هوا به سمت مشهد انتقاد کرد. به گزارش مهر، مهدی فاضل فکور در بیستمین جلسه کمیته فنی کارگروه اجرایی و اضطراری آلودگی هوای مشهد که در محل اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته گازوئیلی که وارد مشهد می‌شد، حدود ۹ هزار پی.پی.ام ناخالصی داشت.
نماینده استانداری در کار گروه اجرایی و اضطراری آلودگی هوای مشهد با بیان اینکه با تلاش استاندار و پیگیری‌های به عمل آمده گازوئیل مصرفی در مشهد در حال حاضر حدود ۳۵۰ تا ۲۵۰ پی.پی.ام ناخالصی دارد که البته هنوز با استانداردهای بالای جهان فاصله داشته؛ اما نسبت به گذشته کیفیت گازوئیل ارتقاء زیادی پیدا کرده است. وی همچنین به بلندمرتبه‌سازی در مسیر وزش باد و جریان هوا به سمت مشهد اشاره و بیان کرد: ساختمان‌های مرتفع معضل بزرگی به لحاظ جلوگیری از جریان هوای شهر است که توسعه بی‌قانون و بی‌حساب آن از ورزش بادهای مناسب و تخلیه هوای آلوده جلوگیری کرده است.
نماینده استانداری در کارگروه اجرایی و اضطراری آلودگی هوای مشهد به نقش سمن‌ها در کمک به کاهش آلودگی هوای مشهد اشاره و عنوان کرد: بخش دولتی در راه کاهش رفع آلودگی هوای مشهد نیازمند یاری سمن‌ها است. وی به فعالیت کارگروه کاهش آلودگی هوای مشهد اشاره و اظهار کرد: این کارگروه از مسئولان رده بالای استان تشکلیل شده و با کمک شهرداری و اداره کل محیط زیست بخش‌های مختلفی از جمله بخش دانشگاهی فعالیت می‌کند.
فاضل فکور گفت: مرکز پایش آلودگی زیست محیطی مشهد به عنوان اولین استانی که مرکز پایش در آن ایجاد شده است، حاصل تصمیمات کارشناسی در همین کارگروه است.