علی پروین در دیدار پیشکسوتان این باشگاه با سیدحسن خمینی درخواست آنها برای خرید سهام باشگاه پرسپولیس را مطرح کرد.اتفاقی که بعدا خادم هم به آن واکنش نشان داد و اعلام کرد پیشکسوتان با تاسیس شرکت می‌توانند درمزایده باشگاه شرکت کنند.مصاحبه پروین باخبرگزاری فارس را که درچند محوراست بخوانید. در ابتدا از دیدار پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس با سید حسن خمینی بگویید و اینکه چه صحبت‌هایی در این جلسه رد و بدل شد.

من معمولا ماهی یک‌بار یا دو ماه یک‌بار به دیدار سید حسن خمینی می‌روم و با هم گپ می‌زنیم اما این بار امیر عابدینی هماهنگ کرد تا پیشکسوتان دیگر باشگاه هم بیایند تا با نوه امام خمینی(ره) صحبت کنند و به نظرم جلسه بدی نبود. البته سیدحسن خمینی به ما گفت که چون می‌دانسته برای چه موضوعی می‌خواستیم با او صحبت کنیم از آقایان یونسی و انصاری به عنوان نمایندگان دولت درخواست کرده بود تا به این جلسه بیایند و حرف‌های ما را بشنوند.

خروجی این جلسه چه بود و فکر می‌کنید پیشکسوتان می‌توانند در موضوع مدیریت باشگاه پرسپولیس وارد شوند؟

ما به ‌آنها گفتیم که در بین پیشکسوتان پرسپولیس رئیس فدراسیون فوتبال هست، مربی تیم ملی هست، کاپیتان تیم ملی هست و خلاصه همه جور آدمی در پیشکسوتان باشگاه داریم و خودمان می‌توانیم این باشگاه را اداره کنیم. در ضمن گفتیم پول هم داریم و با این شرایط اول پرسپولیس باید به ما برسد، همین هدایتی که به پرسپولیس پول می‌دهد ما به او می‌گوییم که این کار را انجام دهد.

درباره جلسه با امیر عابدینی و حسین هدایتی صحبت کنید و اینکه این جلسه برای چه کاری تشکیل شد؟

ما از این جلسات و دور همی‌ها معمولا داریم و این جلسات را برای خرید پرسپولیس تشکیل می‌دهیم. فقط به دنبال این هستیم که بتوانیم پرسپولیس را بخریم. بایدآن را به ما بفروشند چراکه پرسپولیس اول به ما می‌رسد و این هم حرف بدی نیست. ما جلسات خوبی در این باره برگزار کرده‌ایم و به دنبال این هستیم تا ببینیم از چه راهی می‌توانیم به این موضوع ورود کنیم. مطمئن باشید که برگزاری این جلسات علیه کسی نیست.

از وضعیت مدیریت باشگاه پرسپولیس خبر دارید؟

راستش من نمی‌دانم مشکل سیاسی چیست اما او آمده بود خدمت کند که دچار مشکل شد و وقتی گرفتار باشی همه جور وصله‌ای به تو می‌چسبانند.

فصل نقل‌وانتقالات زمستانی هم تمام شد. ارزیابی شما از خریدهای باشگاه پرسپولیس چیست؟

نقل‌وانتقالات پرسپولیس را دنبال نمی‌کردم اما می‌دانم که در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل نمی‌توان بازیکنان زیاد مناسبی جذب کرد اما با یکی دو بازیکن خارجی شاید بتوان کارها را پیش برد، هرچند که بازیکنان خارجی هندوانه سربسته هستند و مشخص نیست که خوب باشند یا بد.

یکی از همین بازیکنان خارجی به نام ژوزه تادو قرار است پیراهن شماره ۷ شما را بپوشد با این مساله که مشکلی ندارید؟

نه مشکلی ندارم. شماره ۷ پرسپولیس ارث پدری من نیست، چه ایرادی دارد که او بپوشد؟ مهم این است که پرسپولیس بازی‌هایش را ببرد و مردم را خوشحال کند، شماره پیراهن خیلی مهم نیست.

از آخرین قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا که خودتان در آن تیم بازی می‌کردید تا به امروز چهار دهه گذشته است. آیا فکر می‌کنید تیم ملی می‌تواند در استرالیا طلسم ناکامی‌هایش را بشکند؟

توکل بر خدا. فکر می‌کنم اگر شروع خوبی در این مسابقات داشته باشیم قهرمانی دور از دسترس نخواهد بود.