فارس : رئیس کارگروه اصلاح قراردادهای وزارت نفت گفت: بر اساس برنامه جدید زمان‌بندی قرار است کنفرانس بین‌المللی صنعت نفت ایران مهر ماه سال آینده به میزبانی لندن برگزار و از قراردادهای جدید صنعت نفت رونمایی شود. سید‌مهدی حسینی با اشاره به تعویق برگزاری کنفرانس بین‌المللی صنعت نفت ایران در لندن گفت: با توجه به اینکه در این کنفرانس بین‌المللی صنایع نفت و گاز ایران اهداف بزرگی را دنبال می‌کنند، برگزاری آن در اسفند ماه سال جاری به میزبانی لندن به تعویق افتاده است. رونمایی از قراردادهای جدید صنعت نفت ایران در لندن ۷ ماه به تعویق افتاد

فارس : رئیس کارگروه اصلاح قراردادهای وزارت نفت گفت: بر اساس برنامه جدید زمان‌بندی قرار است کنفرانس بین‌المللی صنعت نفت ایران مهر ماه سال آینده به میزبانی لندن برگزار و از قراردادهای جدید صنعت نفت رونمایی شود. سید‌مهدی حسینی با اشاره به تعویق برگزاری کنفرانس بین‌المللی صنعت نفت ایران در لندن گفت: با توجه به اینکه در این کنفرانس بین‌المللی صنایع نفت و گاز ایران اهداف بزرگی را دنبال می‌کنند، برگزاری آن در اسفند ماه سال جاری به میزبانی لندن به تعویق افتاده است.

هند از پالایشگاه‌های این کشور خواست خرید نفت از ایران را کاهش دهند

فارس: چند روز مانده به سفر «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا به «دهلی نو»، دولت هند از پالایشگاه‌های این کشور خواسته است خرید نفت از ایران را ظرف دو ماه آینده کاهش دهند و واردات نفت را در همان سطح سال مالی قبلی حفظ کنند. طبق گزارش رویترز، هند محموله‌های نفت خام از ایران را در اولین ۹ ماهه سال مالی جاری حدود ۴۰ درصد افزایش داد که این افزایش واردات نفت در نتیجه توافق موقت ژنو بوده است.

واردات نفت چین از ایران به سطح قبل از تحریم‌ها رسید

تسنیم: به گزارش رویترز واردات نفت چین از ایران در سال میلادی گذشته با افزایش حدود ۳۰ درصدی به ۵۴۹ هزار و ۲۵۰ بشکه در روز رسید که برابر با واردات نفت از ایران در سال ۲۰۱۱ یعنی پیش از اجرای تحریم‌ها بوده است.

۳ کشور عربی مشتری گاز ایران شدند

مهر :علیرضا کاملی، مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز از ۳ کشور عربی و افغانستان به‌عنوان مشتریان جدید گاز ایران نام برد و اعلام کرد: در صورت توافق، صادرات گاز به افغانستان به‌صورت سی.ان.جی انجام می‌گیرد.

بدهی گازی پتروشیمی‌ها پرداخت می‌شود

فارس: براساس آمار و اطلاعاتی که به‌صورت دوره‌ای از معاونت مالی دریافت می‌شود مشخص است که پتروشیمی‌ها بدهی‌های خود را پرداخت می‌کنند و این روند ادامه دارد. حمیدرضا عراقی، معاون وزیر نفت با اشاره به حجم بدهی مجتمع‌های پتروشیمی به شرکت ملی گاز ایران گفت: خوشبختانه حجم بدهی مجتمع‌های پتروشیمی بابت خوراکشان زیاد نیست.