ایسنا: با افتتاح مرکز داده آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش به امضا رسید تا از این پس همکاری‌های مشترک این دو وزارتخانه گسترش پیدا کند. محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز گذشته در مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های مشترک با وزارت ارتباطات گفت: اگر این اقدام به درستی و طبق برنامه‌ریزی انجام شود و در سطح کشور گسترش پیدا کند قطعا تحولی جدی در این زمینه رخ داده است.

وی با بیان اینکه امروز مرکز داده وزارت آموزش و پرورش با ظرفیت بالا و براساس استانداردهای بالا افتتاح شده، افزود: یکی از اولویت‌های دولت یازدهم به بحث فناوری ارتباطات و شبکه ملی اطلاعات برمی‌گردد که آنچه امروز صورت گرفت بخشی از ایجاد شبکه ملی اطلاعات به شمار می‌رود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در صورت دسترسی دانش‌آموزان به ابزارهای نوین در آینده شرایط مدیریتی بهتری برای کشور ایجاد می‌شود، بیان کرد: البته در کشور ما سند زیاد امضا می‌شود اما مهم آن است که این سندها به نتیجه برسد و بتوان به اهداف تعیین‌شده در آنها دسترسی پیدا کرد. نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات، نیز در این مراسم به پیگیری برنامه تکفا در دهه ۸۰ اشاره کرد و با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های متعددی که از سوی دو وزارتخانه روی این دو طرح انجام شده بود، گفت: اکنون بیش از ۴۰ هزار مدرسه در کشور به شبکه اینترنت اتصال دارند و به واسطه مرکز داده‌ای که امروز افتتاح شد، ظرفیت بهتری نیز در این زمینه فراهم می‌شود. رئیس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه یادآور شد: به واسطه همکاری‌های صورت گرفته میان وزارت ارتباطات و وزارت آموزش و پرورش موارد متعددی مانند خدمات پست الکترونیکی دانش‌آموزی، نرم‌افزارهای مربوط به مدیریت مدارس و مواردی از این دست ارائه خواهد شد که اکنون این طرح‌ها در مرحله آزمایشی قرار دارند.