خبرگزاری مهر: معاون توانیر با تشریح سناریوهای جدید کاهش مصرف برق به جای احداث نیروگاه‌های جدید، اعلام کرد: تابستان سال ۹۴ پیک مصرف برق به بیش از ۵۱ هزار مگاوات افزایش می‌یابد.

غلامرضا خوش خلق در جمع مدیران صنعت برق در تشریح مهم‌ترین برنامه‌های در دست اجرا به منظور کاهش پیک مصرف برق به ویژه در روزهای گرم تابستانی گفت: تابستان امسال با ۴۹ هزار مگاوات پیک مصرف بار بدون خاموشی به پایان رسید و پیش‌بینی می‌شود پیک مصرف برق برای تابستان سال آینده به بیش از ۵۱هزار مگاوات افزایش یابد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اعلام اینکه از آنجا که در هر دوره ۱۰ ساله لازم است تاسیسات صنعت برق ۲برابر شود، باید برنامه‌های اجرایی برای پیک‌سایی نسبت به سنوات قبل افزایش یابد، هدف گذاری کاهش پیک بار تابستان امسال را ۲۳۰۰ مگاوات عنوان و اظهار کرد: ۱۹۳۰ مگاوات از این میزان در روز پیک محقق شد. این مقام مسوول با اشاره به دریافت هر ۱۵ روز یکبار گزارش عملکرد مدیریت مصرف شرکت‌های توزیع برق کشور، مجموع گزارش های دریافتی پیک تابستان امسال را ۱۱ هزار و ۶۰۰ گزارش عنوان کرد و افزود: با این وجود میزان مدیریت مصرف در پیک غیر همزمان تابستان ۴ هزار و ۷۳۰ مگاوات کاهش یافت. این مقام مسوول با بیان اینکه میزان انرژی صرفه جویی شده در اثر اجرای پروژه‌های پیک سایی در سال جاری حدود ۵/۳ میلیارد کیلووات بوده است، بیان کرد: علاوه بر کاهش آلاینده‌های زیست محیطی (به میزان ۹۲۰ گرم به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف انرژی)، ۸ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی اقتصادی هم این طرح به همراه داشته است.