دنیای اقتصاد، بندرعباس: به همت شهرداری بندرعباس و با حضور استاندار هرمزگان عملیات اجرایی احداث سه فرهنگسرا و بازارچه محلی در مناطق سه‌گانه بندرعباس آغاز شد. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری بندرعباس، جاسم جادری، استاندار هرمزگان در این مراسم با بیان اینکه اجرای طرح‌های خوب و ماندگار در زمینه فرهنگ موجب تقویت امور اعتقادی و ایمانی مردم می‌شود، عنوان کرد: خوشبختانه قرار است تعداد فرهنگسراهای شهرداری بندرعباس از دو به پنج فرهنگسرا افزایش پیدا کند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با بیان اینکه این امر در گذشته به دلیل گرفتاری هایی از جمله مشکلات مالی مغفول واقع شده بود، ادامه داد: اقدام شهرداری در کمک به مسائل فرهنگی با احداث فرهنگسرا و همچنین کمک به ایجاد اشتغال و عرضه خدمات با احداث بازارچه‌های محلی بسیار خوب است.

جادری گفت: بسیار خوشحالیم که شهرداری بندرعباس با وجود همه مشکلات ازجمله مشکلات اعتباری و بودجه‌ای به سمت اجرای چنین پروژه‌هایی رفته است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه می‌توان با استفاده از روش تهاتر به تسریع و پیشبرد پروژه‌ها کمک کرد، افزود: امیدواریم شهرداری بتواند در سایر پروژه‌ها و به شکلی که پیمانکار دچار مشکل و زیانی نشود از روش تهاتر برای تسریع در روند پروژه‌ها استفاده کند. رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در مراسم کلنگ‌زنی فرهنگسرای محله ۲۲ بهمن و بازارچه کوی ملت گفت: شورای چهارم محوریت کارها را براساس توسعه متوازن محلات قرار داده است. پرویز سالاری تصریح کرد: شورای چهارم به دنبال این است که شهرداری از محلات و سرمایه‌گذاران برخوردار عوارض و سایر مطالبات شهری دریافت و در محلات کم برخوردار برای توسعه سرمایه‌گذاری کند. وی با اشاره به اینکه آلایندگی صنایع غرب برای مردم زیان‌های بسیاری به دنبال دارد، بیان کرد: با توجه به اینکه عمده جریان‌های هوا در بندرعباس از سمت غرب به شرق است، در حال حاضر ریه‌های مردم بندرعباس دودکش صنایع غرب شده و همه دود و دم این صنایع به جان مردم نفوذ می‌کند. عباس امینی‌زاده، شهردار بندرعباس نیز در این مراسم اظهار کرد: همان‌طور که شهرداری نگهداری، ساخت و زیباسازی فضاهای فیزیکی شهری را وظیفه خود می‌داند، توجه به روح و روان شهروندان و تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی را نیز، جزو وظایف ذاتی خود می‌داند که به این منظور برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان با احداث فرهنگسراها سعی در تقویت و ارتقای این زیرساخت‌ها در سطح محلات شهر بندرعباس را دارد. وی افزود: درحال حاضر دو فرهنگسرا در شهر بندرعباس متعلق به شهرداری با مساحت ۱۵۰۰ متر مربع در حال فعالیت است که با نگاه حمایتی اعضای شورای شهر و استاندار امروز شاهد آغاز احداث سه فرهنگسرا هر کدام به مساحت ۱۴۰۰مترمربع خواهیم بود.