مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به مطالعات انجام شده روی نوسانات بازار سرمایه، از تاثیر مقطعی و گذرای مذاکرات هسته‌ای بر آیفکس (شاخص فرابورس) خبر داد. به گزارش فرابورس، امیر هامونی با اشاره به اینکه محیط کلان اقتصادی بر تصمیم‌گیری‌های فعالان بازار سرمایه تاثیرگذار است، گفت: تحولات اقتصادی از قبیل نوسانات نرخ ارز، چرخه‌های تجاری و همچنین سیاست‌های پولی و فضای اثرگذاری آن و تحولات سیاسی مانند مذاکرات هسته‌ای از جمله ریسک‌های سیستماتیک بازار سرمایه محسوب می‌شوند که به‌عنوان عوامل محیطی حاکم، در روند بازار سهام تاثیر می‌گذارند. به گفته وی، اخبار مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ و تاثیر نتایج آن از جمله ریسک‌های سیستماتیکی هستند که بازار سرمایه به‌صورت مقطعی نسبت به آن واکنش نشان داده است. هامونی، با استناد به مطالعات راهبردی صورت گرفته در فرابورس ایران که با بررسی نوسانات بازار سرمایه طی هفت دوره مذاکرات هسته‌ای انجام شده است، افزود: تحلیلی که اخیرا توسط تیم برنامه‌ریزی و توسعه فرابورس ایران ارائه شده است، نشان می‌دهد که با گذشت زمان، از تاثیر مذاکرات هسته‌ای بر شاخص‌های فرابورس ایران و بورس اوراق بهادار تهران کاسته شده و رفته‌رفته فعالان بازار واکنش کمتری به اخبار مربوط به این مذاکرات نشان داده‌اند.

مرکز آموزش «دنیای‌اقتصاد» برگزار می‌کند

دوره اجرای جامع سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار «تحلیل بنیادی مقدماتی» در روز جمعه ۱۰ بهمن ماه امسال به مدت ۷ساعت، برگزار می‌شود. مباحث و سرفصل‌های کلیدی مورد نظر در این دوره که توسط آقای دکتر پیمان مولوی ارائه می‌شود شامل: «آشنایی با ارکان بازار سرمایه و قوانین و مقررات ناظر»

«آشنایی با شاخص‌های بورس و چگونگی محاسبه و تحلیل آن»

«آشنایی با مفاهیم مدیریت پرتفوی»

«آشنایی با روش تحلیل‌های مالی بازار سرمایه و تحلیل‌های صورت‌های مالی شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و ارکان تحلیل:

EPS,DPS,ROI,ROA,WORKING CAPITAL,OPERATION CYCLE,AND SO ON

«روش‌های محاسبه ریسک و بازده»، «تعیین استراتژی‌های سرمایه‌گذاری»، «تحلیل میزان ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاری»، «تحلیل‌های کلان صنعت مبتنی بر وضعیت تامین‌کنندگان، موقعیت رقابتی، کالاهای جانشین» و...، «تحلیل‌های مبتنی بر داده‌های بین‌المللی و داخلی»، «روش‌های بنیادین ارزش‌های سهام»، «نحوه دریافت اطلاعات جهت تحلیل تکنیکال»، «تبیین نظریه داو»، «معرفی اسیلاتور‌ها و اندیکاتورهای بازار سرمایه مانند» %CCI.Williams.MACD.K%D.ADX، «نحوه کار با نرم‌افزار» AMIBROKER است.

علاقه‌مندان و متقاضیان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با بخش آموزش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با شماره تلفن‌های ۸۷۷۶۲۴۱۱ و ۸۷۷۶۲۴۱۶ تماس حاصل کرده یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت مرکز آموزش به آدرس tc.den.ir مراجعه فرمایند.