سردار آزمون پدیده جوان ایران درجام ملت‌های آسیا درباره این جام، حذف ایران، عملکرد خوب خودش، حاشیه‌های تیم ملی، کارلوس کی‌روش و برخی مسائل دیگر مصاحبه‌ای با سایت کاپ انجام داد که آن را در ادامه می‌خوانید: حذف ناباورانه ایران از جام ملت‌های آسیا؛ چه اتفاقی افتاد؟

همه ما تلاش‌مان را کردیم. فکر نمی‌کنم چیزی کم گذاشتیم اما بدشانس بودیم. اشتباه داور ۸۰ درصد دلیل باخت ما در بازی با عراق بود. او به پولادی بیهوده کارت قرمز داد و کارمان تمام شد. فقط می‌توانم از مردم ایران عذرخواهی کنم و بگویم امیدوارم در مسابقات بعدی جبران کنیم.

این روزها برخی پیشکسوتان صحبت‌های تندی را علیه کی‌روش مطرح می‌کنند؟

متاسفانه بله. به همه پیشکسوتان و مربیان فوتبال ایران احترام می‌گذارم اما خداوکیلی این انتقادها منصفانه نیست، هرچه باشد کی‌روش آدم بزرگی است. مربیگری در رئال‌مادرید، منچستر و تیم ملی پرتغال کارنامه او را نشان می‌دهد و به نظر من نباید این‌طور او را مورد انتقاد قرار داد. کی‌روش همیشه پشت تیم ملی بود، او یک غریبه است و به همین واسطه توهین‌های زیادی را به جان خرید.

خیلی‌ها گفتند گلت به قطر شبیه حرکت دنیس برکمپ بود.

من کجا، برکمپ و نیستلروی کجا؟ انگشت کوچک برکمپ هم نمی‌شوم اما چیزی که مشخص است آینده را با خود دارم. باعث افتخارم است که با بزرگان فوتبال هلند و دنیا مقایسه شده‌ام.

حتما شنیده‌ای سعید معروف با تیم زنیت‌کازان قرارداد بسته است. او گفته برای حضور تو در روسیه لحظه شماری می‌کند.

باعث افتخارم است سعید را ببینم. او بهترین پاسور دنیا است و امیدوارم شرایط مهیا شود و به کازان بروم تا او را ببینم اما فعلا حضورم در روسیه قطعی نیست.

این‌طور پیدا است که جدایی‌ات از روبین‌کازان قطعی شده، درست است؟

نه، هنوز چیزی مشخص نیست اما مسوولان باشگاه به من گفته‌اند پیشنهادهایی داری و احتمال جدایی وجود دارد. نمی‌دانم تکلیفم چیست. هرچه قسمت باشد همان می‌شود.

یعنی پیشنهاد آرسنال هم جدی نیست؟

واقعا نه. هنوز هیچ تیمی به‌طور رسمی با من مذاکره نکرده است، فعلا هم نمی‌خواهم به این مساله فکر کنم چون همه‌چیز بر عهده باشگاه روبین‌کازان است. الان در راه گنبدکاووس هستم تا با خانواده‌ام دیدار کنم. نیاز به استراحت دارم.