دنیای اقتصاد: افزایش محبوبیت تبلت‌ها باعث شده تا برخی از مردم از لپ‌تاپ‌های رومیزی شان فراری باشند و بخواهند تجربه حمل کردن لپ‌تاپ‌هایشان را پشت سر بگذارند. با این همه استقبال، اما مزایای یک صفحه کلید کامل هنوز هم می‌تواند برای بسیاری از ما مفید باشد. مدل‌های بررسی شده در این لیست نشان می‌دهد که در این نسل دورگه، فاصله بین لپ‌تاپ و تبلت برداشته شده است. دو نوع از این تبلت‌ها وجود دارد که یکی هیبریدی است و برای کسب‌وکار آماده شده و دسته دیگر برای دانش‌آموزان و کسانی است که می‌خواهند از PC با قابلیت حمل آن استفاده کنند و این بسته‌ها می‌تواند به میزان کافی مقرون به صرفه باشند. در اینجا توصیه‌هایی به شما برای انتخاب برترین تبلت‌ها به همراه صفحه کلید داریم.

توشیبا Z۲۰t
در بین تبلت‌هایی که صفحه کلید همراه دارند توشیبا Z20t یکی از بهترین‌ها برای شما است. صفحه نمایش هیبریدی این دستگاه توانایی تجهیز به دیجیتایزر ساخت شرکت وکام را دارد. این مدل بزرگ‌ترین سایز دکمه‌های صفحه کلید را دارند که با خروجی HDMI و دو پورت USB 3.0همراه است. این دستگاه 5/12 اینچی بوده و از سرفیس پرو ۳ که ۱۲ اینچی است با ۷۰۰گرم وزنی که دارد، سبک‌تر است. همچنین ضخامت این تبلت 8/0 سانتی متر است. این دستگاه مجهز به پردازنده کم‌مصرف Intel Core M شده است. این تبلت در نسخه‌هایی با رم ۴ و ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت قابل دسترس است.

اچ‌پی Elite x۲
این مدل HP آن طور که نشان می‌دهد هیبریدی نیست، اما برای استفاده در کسب‌وکار عالی است. ویندوز8 در X2 HP به خوبی اجرا می‌شود و پردازنده اینتل آن را همراهی می‌کند. یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های این تبلت شامل ویژگی‌های مورد نیاز بسیاری از بخش‌های فناوری اطلاعات می‌شود و این چیزی نیست که تمام لپ‌تاپ‌ها ارائه کنند. این مدل باریک اما با دوام است و زمانی که صفحه کلید آن از بدنه جدا می‌شود وزن آن به حدود 2/1 پوند (540 گرم) می‌رسد. نمایشگر 6/11 اینچی به همراه کیبورد و صفحه نمایش لمسی امکان استفاده از آن را در دو منظور فراهم می‌کند. شماره X2 نیز نشانگر این است که می‌توان از این دستگاه به‌عنوان یک رایانه رومیزی کامل بهره برد.
اچ‌پی این مدل را آزمایش کرده و نتیجه گرفته که در شرایط سخت و دشوار به خوبی جوابگو است که نمایانگر دوام و پایداری طولانی مدت محصول است.

لنوو ThinkPad ۱۰
این مدل لنوو ویندوز 8 را پشتیبانی می‌کند با انواع لوازم جانبی و گزینه اضافه کردن فایرفاکس و صفحه اولترا بوک. با آنکه ساختاری سنتی دارد اما هنوز هم احساس می‌کنید لپ‌تاپ است که این ویژگی به خاطر پد لمسی کوچک آن است. دیگر لوازم جانبی برای تبلت ThinkPad 10 شامل اتصالات نسل چهارم موبایل LTE، کیبورد (شبیه مایکروسافت سرفیس) و داک استیشن همراه با باتری اضافه و اتصالات یو اس بی است. این مدل 10 اینچی پردازنده اتم چهار هسته‌ای 6/1 گیگاهرتزی داشته و دارای دو دوربین 8 و 2 مگاپیکسلی است. پیکره‌بندی سخت‌افزاری با 4گیگ رم و هارد 128 گیگی اس اس دی تکمیل می‌شود. نمایشگر لمسی آن از نوع IPS بوده و رزولوشن تصویری نیز 1920 در 1200 تعریف شده که تا 180 درجه گردش می‌کند و مولتی تاچ تعریف شده است.

مایکروسافت Surface Pro ۳
از همان ابتدای ساخت این تبلت، مایکروسافت برای آن پوشش صفحه کلید اختصاص داده بود. جالب‌ترین قسمت برای استفاده از آن استفاده از ویندوز 10 است هرچند به‌صورت جداگانه به فروش می‌رسد اما به نظر می‌رسد این امکان از سوی مایکروسافت به وجود آمده تا بتوان ابزارهای تجربی را هم آزمایش کرد. به همین دلیل هنگامی که ویندوز عامل 10 در دسترس باشد، شما‌ می‌توانید آن را به نسخه جدید ارتقا دهید. پردازنده سرفیس پرو ۳ آخرین نسل اینتل Core i7 است که سرعت و کارآیی بسیار بیشتری نسبت به نمونه‌های ARM تبلت‌های دیگر دارد؛ پردازنده کماکان نیاز به فن خنک‌کننده دارد اما مایکروسافت با تغییرات بدنه سرفیس پرو مزاحمت فن را برای کاربر کمتر کرده است. پورت استاندارد USB 3.0 هم یک مزیت دیگر سرفیس نسبت به رقبا محسوب می‌شود که کاربر را از استفاده از کابل‌های OTG یا حافظه‌های مخصوص بی‌نیاز می‌کند.
قلم جدید سرفیس هم زیباتر از گذشته طراحی شده و کافی است تا دکمه آن را فشار دهید تا سرفیس روشن شده و اپلیکیشن یادداشت‌برداری به سرعت اجرا شود. پس از نوشتن یادداشتتان کافی است دکمه آن را دوباره فشار دهید تا نوشته شما به لطف اپلیکیشن OneNote هم در تبلت و هم در فضای ابری
OneDrive مایکروسافت ذخیره شود. علاوه‌بر این می‌توانید با دوبار فشردن دکمه دوربین را اجرا کرده و عکسی برای اضافه کردن به یادداشتتان بگیرید. دابل‌کلیک دکمه خودکار در مرورگر هم مطالب را به OneNote می‌فرستد.