آپدیت جدید ios با رفع باگ‏ها رسید

فارنت: اپل روز سه‌شنبه بسته به‏روزرسانی iOS ۸.۱.۳ را برای سیستم‏عامل iOS منتشر کرد. این به‏روزرسانی در راستای تکمیل نسخه پیشین آن، یعنی iOS ۸.۱.۲ منتشر شده و تنها به برطرف کردن شماری از مشکلات موجود در سیستم‏عامل اپل می‏پردازد. این بسته به‏روزرسانی ۲۶۴ مگابایتی به نظر تغییر مهمی در روند کلی سیستم‏عامل ایجاد نخواهد کرد، از همین رو تا پیش از این شاهد عرضه آن برای توسعه‏دهندگان نبودیم. از جمله قابلیت‏های آپدیت iOS ۸.۱.۳ می‏توان به رفع معضل کمبود حافظه داخلی در هنگام آپدیت، رفع مشکل وارد کردن Apple ID و پسورد در برنامه‏های FaceTime و iMessege، مرتفع ساختن مشکلات مربوط به چند کاره بودن (multitasking) آی‏پد و رفع مشکل عدم نمایش برنامه‏ها در جست‌وجوی Spotlight اشاره کرد.

در صورتی که قصد دانلود فایل ipsw آی‏او‏اس ۸.۱.۳ و ریستور با آیتونز را دارید، از فعال نبودن سیستم آی‌کلود اطمینان حاصل کنید. در این آپدیت هنوز شاهد وجود باگ GMT هستیم. به موجب این باگ کاربر پس از سینک کردن اطلاعات اپلیکیشن تقویم با سرویس‏هایی نظیر گوگل یا مایکروسافت Exchange با مشکل به هم‏خوردن زمان‏بندی رویدادهای ثبت‏شده مواجه می‏شود.

گفتن این نکته خالی از لطف نیست که قرار است به‏زودی نسخه ۲/۸ آی‏او‏اس به همراه کیت SDK واچ‏ که موجب آسان شدن ساخت برنامه‏های اختصاصی برای اپل واچ می‏شود، همراه با تغییرات اساسی دیگر منتشر شود.

هشدار در مورد غیرقانونی بودن قطع خدمات وای - فای شخصی

خبرگزاری فارس: کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا روز گذشته به هتل‏ها و دیگر سازمان‏ها و نهادها در مورد بلوکه کردن شبکه‏های وای - فای شخصی مردم هشدار داد و این کار را غیرقانونی دانست.

به گزارش رویترز، این کمیسیون افزود در صورتی که هتل‌ها با انجام اقداماتی از این دست تلاش کنند مردم را به پرداخت هزینه‌های بیشتر برای استفاده از شبکه‌های وای - فای گران‌قیمت خود مجبور کنند، جریمه می‌شوند.

در بخشی از این بیانیه تصریح شده که هتل‌ها و برخی موسسات تجاری دیگر با بلوکه کردن شبکه‌های بی‌سیم افراد در داخل و اطراف ساختمان‌های متعلق به خود به دنبال کسب درآمد برای خودشان هستند.

کمیسیون یاد شده قصد دارد در این مورد دست به تحقیقات بزند. پیش از این مشخص شده بود که هتل ماریوت چنین تخلفی داشته است و مسوولان هتل مذکور به همین علت ۶۰۰ هزار دلار جریمه شدند. این کمیسیون به افرادی که شاهد این تخلفات بوده‌اند توصیه کرد حتما شکایات خود را مطرح کند.

براساس قانون ارتباطات آمریکا هرکس که عمدا یا به قصد آزار و اذیت و خرابکاری در ارتباطات رادیویی و از جمله وای - فای اختلال ایجاد کند، مرتکب تخلف شده است.