ایسنا: دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از کاهش تقاضای سیمان به‌دلیل رکود در ساخت‌وساز خبر داد و گفت: با توجه به کاهش تقاضا میزان تولید و صادرات سیمان نیز کاهش یافته است.

عبدالرضا شیخان با اشاره به میزان صادرات سیمان و کلینکر گفت: طبق آمار ۹ ماه منتهی به آذر امسال صادرات کلینکر ۳۷ درصد رشد داشته اما صادرات سیمان با ۱۰ درصد کاهش مواجه بوده است.

وی درخصوص میزان تولید سیمان و کلینکر گفت: طبق آمار ۹ ماه منتهی به آذر تولید کلینکر با رشد چهار درصدی و تولید سیمان با کاهش ۳۷ درصدی روبه رو بوده است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان میزان تولید سیمان را در ۹ ماه منتهی به آذر امسال ۵۱ میلیون و ۶۴۵ هزار تن عنوان و اظهار کرد: در این مدت ۱۰ میلیون تن سیمان صادر شده است.

شیخان با بیان اینکه در مدت زمان مورد بررسی ۵۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تن کلینکر تولید شده است، گفت: طی این مدت چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن کلینکر از ایران صادر شده است.

وی بخش اعظم صادرات سیمان و کلینکر را به کشور‌های عراق، افغانستان، ترکمنستان و مصر عنوان و اظهار کرد: مجموع صادرات سیمان و کلینکر در ۹ ماه منتهی به آذر ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن برآورد شده است. دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم بازار‌های متقاضی را افزایش دهیم، گفت: در حال حاضر با مازاد کلینکر روبه‌رو هستیم. شیخان با بیان اینکه در بخش سیمان ۶ درصد کاهش تقاضا وجود دارد، اظهار کرد: این امر به‌دلیل رکود اقتصادی و کاهش ساخت‌وساز اتفاق افتاده است.