خبرگزاری مهر: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد طرح‌هایی در اولویت تامین‌ مالی قرار دارند که می‌توانند صادرات‌ غیرنفتی را افزایش دهند. حسین ابویی‌مهریزی با اشاره به رشد بخش تولید صنعتی و معدنی در نیمه ابتدای امسال، گفت: پیش‌بینی می‌شود که این رشد در نیمه دوم نیز تداوم داشته باشد؛ اما در عین حال با توجه به کاهش درآمدهای نفتی و محدودیت بیش از گذشته بودجه دولت، آن دسته از طرح‌هایی در تامین مالی اولویت خواهند داشت که می‌توانند صادرات غیرنفتی را افزایش دهند. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از سوی دیگر، طرح‌هایی که بتوانند زنجیره تولید را تکمیل کنند در اولویت معرفی به بانک‌ها و صندوق توسعه ملی برای تامین مالی قرار دارند.

وی تصریح کرد: در ماه‌های گذشته بانک‌ها به‌رغم محدودیت‌هایی که دارند، توانسته‌اند برخی بدهی‌های معوق واحدهای تولیدی را استمهال کنند که این موضوع منجر به فعال شدن پروژه ها می شود.

به گفته ابویی مهریزی، صندوق توسعه ملی بیش از گذشته فعال شده و طرح‌های زیادی را برای تامین مالی بررسی کرده است که امیدواریم بتوانیم با تسهیلاتی که این صندوق قائل می‌شود، دغدغه تولیدکنندگان در تامین مالی را برطرف کنیم.