گروه خبر: تذکر تعدادی از نمایندگان مجلس به رئیس‌جمهوری در مورد آنچه تابعیت دوگانه مسوول ارشد دفتر رئیس‌جمهوری توصیف می‌کنند، این روزها به تنش تازه‌ای میان دولت و مجلس تبدیل شده است. این تنش تا آنجا بالا گرفت که سرانجام روز سه‌شنبه روابط عمومی دفتر رئیس‌جمهور با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب ادعای تابعیت دوگانه مسوول ارشد دفتر رئیس‌جمهور از «تکرار افترای مجعول برخی از رسانه‌های صهیونیستی در آمریکا توسط برخی نمایندگان» انتقاد کرد. دیروز نیز ‌محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران ضمن تکذیب مجدد این موضوع با بیان اینکه صحبت‌های برخی نمایندگان مجلس در مورد دو تابعیت بودن یکی از مسوولان نهاد ریاست‌جمهوری صد درصد کذب است، تصریح کرد: هیچ مسوولی در ریاست‌جمهوری نه گرین کارت دارد و نه تابعیت دوگانه که مستندات آن هم قابل ارائه است. البته این تنها محمدباقر نوبخت نبود که به تکذیب ادعای نمایندگان مذکور پرداخت. دیروز مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری نیز در جوابیه‌ای به مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: هیچ کس در نهاد ریاست‌جمهوری دارای تابعیت دوگانه نیست. او دو روز پیش نیز این موضوع را تکذیب کرده بود.

موافقت با حذف عادلانه افراد ثروتمند از دریافت یارانه

به هر حال نشست خبری محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت دیروز در حالی برگزار شد که محمود واعظی وزیر ارتباطات و رحمانی فضلی وزیر کشور، او را در این نشست همراهی می‌کردند. نوبخت در این جلسه خبر تغییر وزیر دادگستری را تکذیب کرد و در جواب سوالی در مورد نظر دولت در رابطه با طرح حذف ثروتمندان از دریافت یارانه، با بیان اینکه ما با حذف افراد ثروتمند از دریافت یارانه موافق هستیم مشروط بر اینکه عادلانه و واقع‌بینانه باشد، افزود: ما به کمک مجلس برای حذف افراد ثروتمند از دریافت یارانه نیازمندیم.

انتقال سازمان فضایی به وزارت ارتباطات

همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی دولت اعلام کرد که براساس مصوبات هیات وزیران، سازمان فضایی به وزارت ارتباطات انتقال یافت.

واکنش به کارت زرد مجلس

نوبخت درخصوص کارت زرد نمایندگان مجلس به وزیر آموزش و پرورش گفت: سوال نمایندگان مجلس نهم بیشتر از گذشته است و کارت زرد آنان به وزیر آموزش و پرورش نیز درخصوص استخدام نکردن ۵۰ هزار معلم پیش دبستانی بوده است. سخنگوی دولت با بیان اینکه نمایندگان نزد مردم و خداوند پاسخگو هستند، ادامه داد: این سوالات یا کارت زرد باعث نمی‌شود که ارتباط دولت و مجلس ضعیف شود و ما همچنان روابط صمیمانه‌ای با نمایندگان مجلس شورای اسلامی داریم.

واکنش به استعفای مدیران وزارت کشور

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور نیز دیروز در این نشست خبری گفت: در دولت مجوزی به وزارت کشور داده شده که براساس آن وزارت کشور در امور اجرایی و نظارت در انتخابات شورایاری‌ها به شورای شهر کمک می‌کند. او افزود: این تصمیم دولت را به استانداری‌ها ابلاغ خواهم کرد. وزیر کشور در مورد ضرب‌الاجل وزارت کشور برای استعفای مدیران خود توضیح داد: وزارت کشور مجری انتخابات است و باید مقدمات کار را فراهم کند. پس مدیران نمی‌توانند وسط کار اجرایی از وزارت کشور بروند و ما مدیر جابه‌جا کنیم؛ بنابراین وزارت کشور اعلام کرده است همه مدیرانی که می‌خواهند برای انتخابات کاندیدا شوند تا اول اسفند وقت دارند استعفا دهند. در ادامه این نشست خبری محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در مرحله فاز دوم؛ یعنی سازماندهی فیلترینگ هوشمند هستیم، گفت: در گام اول فیلترینگ هوشمند را روی اینستاگرام پیاده کردیم و ۸۳ درصد از فیلترینگ هوشمند بومی ما جواب داد.