ایران قدرت بزرگ پتروشیمی منطقه است

رئیس کمیسیون ایران در اتاق بازرگانی مسکو گفت: جمهوری اسلامی ایران قدرت بزرگ در عرصه پتروشیمی در منطقه خاورمیانه است. به گزارش «ایرنا»، رجب صفروف، روز پنج‌شنبه در کنفرانس «همکاری‌های پتروشیمی ایران و روسیه» در مسکو گفت: در حال حاضر در ایران بیش از ۶۰ طرح پتروشیمی در دست اجرا است. این مقام روس در این کنفرانس در دانشگاه «گوبکین» مسکو گفت: اجرای این طرح‌ها به ایران امکان می‌دهد تا سال ۲۰۲۰ در زمره کشورهای پیشرو در عرصه پتروشیمی وارد شود و سالانه تا ۶۰ میلیارددلار محصولات پتروشیمی تولید کند. وی ادامه داد: تولید محصولات پتروشیمی در ایران در سال جاری به بیش از ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید که جهشی قابل توجه در توسعه این کشور است. رئیس کمیسیون ایران در اتاق بازرگانی مسکو با بیان اینکه در سال ۲۰۱۴ حجم مبادلات بازرگانی ایران و روسیه کاهش یافت، ابراز امیدواری کرد با امضای قرارداد همکاری در عرصه انرژی میان دو کشور حجم همکاری‌های اقتصادی گسترش یابد.

وی افزود: انتظار می‌رود حجم مبادلات بازرگانی ایران و روسیه در سال ۲۰۱۵ دست‌کم به ۲/۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

«ویکتور آندریف» نماینده گروه بازرگانی ایرانی- روسی «روس ایران اکسپو» (دست‌اندرکار توسعه همکاری‌ها و معاملات ایران و روسیه در عرصه محصولات نفتی و پتروشیمی) هم در کنفرانس «همکاری‌های پتروشیمی ایران و روسیه» گفت: همکاری‌های بازرگانی روسیه و ایران از چشم‌انداز روشنی برخوردار است و انتظار می‌رود در سال‌های آینده شکوفا شود.

وی گفت: همکاری‌های ایران و روسیه در عرصه‌های مختلف ازجمله بازرگانی و اقتصادی مورد توجه مقام‌های دو کشور قرار دارد و حمایت آن از طرف عالی‌ترین سطوح ایرانی و روسی ضامن توسعه همکاری‌های سودمند میان دو کشور است.