دنیای اقتصاد، بندرعباس: واحدهای کاهش گرانروی و تصفیه بنزین تولیدی شرکت پالایش نفت بندرعباس تعمیرات اساسی می‌شود.به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش نفت بندرعباس تعمیرات اساسی این واحدهای پالایشی طبق برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده، پس از چهار سال انجام می‌شود. مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور برای این تعمیرات ۲۵ روز زمان در نظر گرفته شده است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، حداکثر بهره‌گیری از زمان و انجام کار شبانه‌روزی و با تلاش کارکنان سختکوش پالایشگاه و براساس استاندارد و مراعات اصول و قوانین بهداشت، ایمنی و محیط‌زیست، بدون بروز حادثه این کار حساس و عظیم را انجام دهیم.

مهندس هاشم نامور افزود: در این تعمیرات ۵۰۰ نفر از نیروهای داخلی پالایشگاه حضور دارند و در حدود ۵۰۰ نفر نیز از نیروهای خارج از پالایشگاه برای انجام تعمیرات جذب شده‌اند.

وی در رابطه با حجم تعمیرات گفت: تمام دستگاه‌ها و تجهیزات و مبدل‌های حرارتی، برج‌ها، ظروف، فن‌های هوایی و کوره این واحد مورد تعمیرات اساسی قرار می‌گیرد.

مهندس نامور افزود: با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته و ذخیره‌سازی محصولات تولیدی واحد کاهش گرانروی در مدت تعمیرات اساسی هیچ‌گونه کاهشی در میزان تولید محصولات صورت نمی‌گیرد.

نفت کوره محصول عمده واحد کاهش گرانروی است که در کنار آن بنزین، نفت گاز و گاز مایع نیز تولید می‌شود.