در شرایطی که ورزش ایران باید خود را برای المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو آماده کند بزرگ‌ترین مشکل دستگاه ورزش کمبود بودجه است. کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با «ایسنا» در این خصوص گفت: «برای عملی کردن تمام برنامه‌ها اعتبار و بودجه کافی لازم است. نمی‌خواهم ناامیدانه صحبت کنم اما الان وضعیت بودجه خوب نیست و اگر بخواهیم روی این موضوع گسترده فکر کنیم به اعتبارات بیشتری احتیاج داریم. حدود ۳۰۰ اعزام اعم از اعزام برای کسب سهمیه، همچنین آمادگی برای المپیک را پیش رو داریم که این نیازمند آن است که در این یک سال و نیم فدراسیون‌ها برنامه منظمی را اجرا کنند.» وضعیت بودجه‌ المپیک خوب نیست

در شرایطی که ورزش ایران باید خود را برای المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو آماده کند بزرگ‌ترین مشکل دستگاه ورزش کمبود بودجه است. کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در گفت‌وگو با «ایسنا» در این خصوص گفت: «برای عملی کردن تمام برنامه‌ها اعتبار و بودجه کافی لازم است. نمی‌خواهم ناامیدانه صحبت کنم اما الان وضعیت بودجه خوب نیست و اگر بخواهیم روی این موضوع گسترده فکر کنیم به اعتبارات بیشتری احتیاج داریم. حدود ۳۰۰ اعزام اعم از اعزام برای کسب سهمیه، همچنین آمادگی برای المپیک را پیش رو داریم که این نیازمند آن است که در این یک سال و نیم فدراسیون‌ها برنامه منظمی را اجرا کنند.»

تیموریان در تیم رویایی جام‌ملت‌ها

نام آندرانیک تیموریان هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان در تیم رویایی جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری تسنیم، پس از پایان این تورنمنت معتبر آسیایی کارشناسان روزنامه «سیدنی مورنینگ هرالد» استرالیا اقدام به معرفی تیم رویایی خود کردند که در این بین نام آندرانیک تیموریان، هافبک تیم ملی فوتبال کشورمان هم به چشم می‌خورد.

تودیع و معارفه نبی و اسدی برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه مهدی محمدنبی و علیرضا اسدی دیروز در فدراسیون فوتبال برگزار شد. به گزارش «ایسنا»، در ادامه تغییرات در فدراسیون فوتبال و طبق صحبت‌هایی که خود کفاشیان در چند روز گذشته انجام داده بود مهدی محمدنبی هم از سمت خود کنار رفت. البته او پیش از اعلام حکم برکناری‌اش استعفای خود را تقدیم کفاشیان کرد. دیروز نیز طی مراسمی در فدراسیون علیرضا اسدی به عنوان جانشین نبی معرفی و به عنوان دبیر کل جدید مشغول به کار شد.

خادم جوابگوی اوضاع پرسپولیس باشد

مجبتی محرمی پیشکسوت پرسپولیس از شرایط نابسامان این روزهای تیم سابقش بسیار گله‌مند است و این موضوع را متوجه شخص امیررضا خام می‌داند. وی در گفت‌وگو با «ایلنا» درباره عدم نتیجه‌گیری پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر گفت: «این موضوعات را از امیر خادم بپرسید که امور باشگاه را پیش می‌برد من چه بگویم؟ وی مسوول تمام این اتفاقات است و باید جوابگو باشد. ما حرف نزنیم بهتر است. بازی‌های پرسپولیس را نمی‌بینم تا سوال و جواب هم نشوم. کاری هم از دستم برنمی‌آید.» محرمی با تاکید بر اینکه صددرصد مشکل پرسپولیس خصوصی نبودن این باشگاه است، اضافه کرد: «مسوولان وزارت ورزش اگر واقعا می‌خواهند پرسپولیس را بفروشند اینقدر مردم را سنگ قلاب نکنند تا آنها هم بدانند با چه کسی طرف هستند. به یک شرکت، خانم یا آقا واگذار کنند فرقی نمی‌کند چه کسی باشد! متاسفانه هر سال نزدیک عید که می‌شود بحث واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را مطرح می‌کنند اما بعد از مدتی دوباره روز از نو روزی از نو.»

تلاش قرمزها برای جذب اسپانسر

مسوولان باشگاه پرسپولیس در تلاش هستند قبل از بازی روز جمعه این تیم با ملوان با یک اسپانسر به توافق برسند تا بلکه بتوانند بخشی از رقم قرارداد سرخپوشان را به حساب آنها واریز کنند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، آنها تا زمانی که تکلیفشان با شرکت بهنام پیشرو کیش مشخص نشود از نظر قانونی نمی‌توانند با اسپانسر دیگری همکاری کنند اما مسوولان این باشگاه به دنبال راهی برای جذب اسپانسر موقت جهت تزریق پول به باشگاه هستند.

صادقیان بازی با ملوان را هم از دست داد

پیام صادقیان که دو روز قبل از بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن در تمرینات تیمش مصدوم شد و به این بازی نرسید، مسابقه آینده سرخپوشان را نیز که مقابل ملوان انزلی خواهد بود از دست داد.به گزارش خبرگزاری تسنیم،این در حالی است که پرسپولیس برای بازی با ملوان محمد نوری و مهدی طارمی را به‌خاطر محرومیت در اختیار ندارد و بعید است رضا نورمحمدی هم که آسیب دیده بتواند در این بازی به میدان برود.

بحران مالی در انتظار لیگ ایران

بهرام افشارزاده مدیرعامل استقلال در مصاحبه‌ای با وب‌سایت این باشگاه از شرایط وخیم مالی آبی‌ها خبر داده است. وی که در جلسه‌ای با مهدی تاج شرکت کرده بود، از کمبود نقدینگی در سازمان لیگ خبر می‌دهد که به دلیل عدم پرداخت تعهدات مالی کانون ایران نوین اسپانسر ۶۰ میلیاردی لیگ ایران رخ داده است.بنابر حرف‌های افشارزاده نه کانون ایران نوین و نه صداوسیما به تعهدات خود عمل نکردند، بنابراین در حال حاضر شرایط مالی سازمان لیگ که ثروتمندترین نهاد فوتبال ایران است به هیچ وجه مناسب نیست. از آنجا که بسیاری از مطالبات معوقه بازیکنان و باشگاه‌ها از طریق حق پخش تلویزیونی و موضوع اسپانسرینگ دور زمین تامین می‌شود، این مساله تاثیر خودش را روی باشگاه‌های فوتبال ایران خواهد گذاشت.با توجه به شرایط خاص اقتصادی به نظر می‌رسد سال سختی در انتظار فوتبال ایران باشد، این همان چیزی است که علی کفاشیان هم روز جمعه در برنامه ورزش و مردم از آن صحبت و بابتش ابراز نگرانی کرد.