ایسنا: نمایندگان مجلس دیروز با افزایش ۷۰۰ میلیارد تومانی بدهی دولت مخالفت کردند. در جریان بررسی بخش‌های هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۴، بند «ر» تبصره ۳ این لایحه در مورد انتقال ۷۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های شرکت‌های دولتی به بدهی دولت مورد بررسی قرار گرفت که با اخطار یکی از نمایندگان و وارد دانستن این اخطار از سوی محمدرضا باهنر، رئیس جلسه، این بند که موجب افزایش ۷۰۰ میلیارد تومانی بدهی دولت می‌شد، از متن لایحه بودجه ۹۴ حذف شد.

افزایش سرمایه صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی

مجلسی‌ها همچنین با تصویب بندی از لایحه بودجه، نسبت به افزایش سرمایه سهم دولت در صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی موافقت کردند. براساس بند «ع» تبصره ۳ معادل صددرصد از واگذاری کلیه فروشگاه‌ها، جایگاه‌های سوخت سنگواره‌ای (فسیلی)، انبارهای ذخیره علوفه و کالا، اراضی و مستحدثات مربوطه را که در اختیار شرکت‌های تعاونی عشایری و اتحادیه‌های مربوطه قرار دارند، در اختیار سازمان امور عشایر ایران قرار می‌گیرد تا به‌عنوان افزایش سرمایه سهم دولت در صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی هزینه کند.

واریز مطالبات سازمان نوسازی پیش از ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴

از سوی دیگر براساس مصوبه مجلس، مطالبات سازمان گسترش و نوسازی ایران و سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران مربوط به سال‌های پیش از ابلاغ سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و به منظور توسعه و سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته در حوزه‌های نوین با فناوری پیشرفته به حساب این سازمان واریز می‌شود. نمایندگان بند «ص» تبصره ۳ لایحه بودجه را به این شکل به تصویب رساندند که مطالبات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سازمان توسعه و نوسازی معادن موضوع بند «الف» ماده ۱۹ قانون برنامه سوم توسعه و بند «ح» ماده ۸ قانون برنامه چهارم توسعه بابت واگذاری‌های قبل از اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و برای سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر توسعه‌یافته و حوزه‌های نوین با فناوری پیشرفته و تکمیل طرح‌های نیمه تمام به حساب سازمان واریز می‌شود.

اختصاص اراضی رایگان برای احداث حوزه‌های مقاومت بسیج

نمایندگان همچنین دیروز مصوب کردند اراضی رایگان برای احداث حوزه‌های مقاومت بسیج اختصاص یابد. مجلسی‌ها با تصویب بند الحاقی دو تبصره ۳ لایحه بودجه ۹۴ مقرر کردند وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها موظفند بنابر درخواست سازمان بسیج مستضعفین در شهرک‌ها و شهرهای جدید، اراضی مناسب را با در نظر گرفتن طرح‌های تفصیلی و هادی مصوب بارعایت ماده (۶۹) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۷/ ۱۱/ ۱۳۸۰ جهت احداث حوزه‌های مقاومت بسیج و سالن‌های ورزشی صالحین پس از آماده‌سازی بدون اخذ هزینه در اختیار سازمان بسیج قرار دهند.