مشت دوم پرسپولیس دشت اول نفت؟

گروه ورزش: مسابقات هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا، از امروز آغاز می‌شود و ۲ نماینده کشورمان به مصاف رقبا می‌روند. در سرمای استخوان‌سوز ازبکستان، پرسپولیس باید به مصاف تیم قدرتمند بنیادکار برود. این بازی از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه آغاز می‌شود. همچنین در ورزشگاه آزادی نیز نفت تهران از ساعت ۱۸ مقابل العین امارات خواهد ایستاد.

صدرنشین در رویای صعود

پرسپولیس در دیدار نخست نمایشی غافلگیرانه داشت و همه را متعجب کرد. این تیم که در مسابقات داخلی وضع خوبی ندارد و با مشکلات مدیریتی و مالی فراوانی هم دست و پنجه نرم می‌کند، در ورزشگاه آزادی ضمن ارائه یک بازی برتر با سه گل از سد مدعی اول قهرمانی در لیگ قطر گذشت و برای همه تیم‌های غرب آسیا خط و نشان کشید. مسلما حالا نگاه‌ها به پرسپولیس تغییر کرده و همین مساله می‌تواند کار سرخپوشان را سخت‌تر کند. پیش از اعزام قرمزها به ازبکستان، حمید علی‌عسکر و محمد عباس‌زاده در تمرینات این تیم صدمه دیدند و بازی را از دست دادند، هرچند بعید بود هیچ‌یک از آنها در ترکیب اصلی قرمزها به میدان بروند. تقابل با بنیادکار برای پرسپولیس حاوی یک خاطره تلخ است؛ جایی که این تیم ازبکستانی در ورزشگاه آزادی با تک گل ریوالدو توانست سرخپوشان را در برابر دیدگان یکصد هزار هوادار از پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا حذف کند و روز تلخی را برای این باشگاه رقم بزند. حالا اما پرسپولیس می‌تواند به انتقام بیندیشد و با وضع روحی خوبی که دارد،‌ بنیادکار را در خانه‌اش متوقف کند. یادمان باشد در هفته نخست لیگ قهرمانان، نفت و تراکتورسازی در ازبکستان مقابل رقبای خود مغلوب شدند که همین مساله نشان از دشواری‌های کار در سرمای این کشور دارد. پرسپولیس در حال حاضر با سه امتیاز، بالاتر از بنیادکار و النصر یک امتیازی و نیز لخویای بدون امتیاز ایستاده، بنابراین دست‌پر برگشتن از این میدان برای قرمزها می‌تواند گامی بلند در راه صعود آنها به مرحله بعد باشد. در دیگر دیدار این گروه، امشب لخویا و النصر عربستان در قطر با هم مصاف خواهند داد.

پدیده جام ملت‌ها در تهران

نفت تهران، دیگر نماینده کشورمان در مسابقات امروز است. این تیم که در هفته نخست برابر پاختاکور ۱۰ نفره به نتیجه‌ای بهتر از شکست دست نیافت، حالا برای زنده نگه‌داشتن شانس‌ صعودش به مرحله بعد ناچار است العین را در ورزشگاه آزادی شکست بدهد؛‌ استادیومی که بعید است تماشاگر چندانی را در دل خودش جا بدهد. شاگردان منصوریان در این بازی یک دردسر ویژه هم دارند؛ مهار عمر عبدالرحمن! این بازیکن اماراتی که در جام ملت‌های آسیا خودش را در قامت یک پدیده نشان داد و به تیم کشورش برای صعود به جمع چهار تیم برتر قاره کمک کرد،‌ همراه با العین به تهران می‌آید تا روبه‌روی نفت بازی کند. شاید اگر مرتضی پورعلی‌گنجی هنوز در عضویت نفت بود، مصاف او با عبدالرحمن می‌توانست دوئل پدیده‌های جام ملت‌ها باشد، اما مدافع خوش‌آتیه تیم ملی چند صباحی هست که راهی لیگ چین شده است. در دیگر بازی این گروه، الشباب عربستان و پاختاکور ازبکستان با هم روبه‌رو می‌شوند.