موبنا: آمارها نشان داده که قیمت گوشی‏های اپل از سایر گوشی‏های بازار گران‏تر است و در مواردی این میانگین قیمت به دو برابر گوشی‌های اندرویدی هم می‏رسد. گزارش‏ها حاکی است که در طول سال گذشته میانگین قیمت گوشی‏های هوشمند مبتنی بر سیستم‏عامل اندروید حدود ۲۸۰ دلار بود؛ درحالی‌که این قیمت برای گوشی آی‌فون اپل، ۶۵۰ دلار برآورد شد. به این ترتیب قیمت گوشی‏های آی‌فون از دو برابر هم نسبت به گوشی‏های اندرویدی بیشتر بوده است.

در لیستی که از میانگین قیمت گوشی‏های اندرویدی در طول چند سال گذشته تهیه شده است، می‏توان به این نتیجه رسید که قیمت گوشی‏های مبتنی بر سیستم‏عامل اندروید با کاهش همراه شده و تقریبا نصف شده است. بر اساس این گزارش میانگین قیمت گوشی‏‏های مبتنی بر اندروید در سال‏های ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ به ترتیب ۴۴۱، ۳۸۰، ۳۲۰ و ۲۷۶ بوده است.

نکته جالب درباره گوشی‏های آی‌فون این بوده که قیمت گوشی‏‏های آی‌فون نیز با کاهش همراه شده؛ اگرچه این کاهش خیلی زیاد نبوده اما تنها گوشی اپل در طول این سال‏ها توانست با همه گوشی‏ها در برندهای مختلف رقابت کند و از محبوبیت زیادی برخوردار شود و در جایگاه اول یا دوم در دنیا قرار بگیرد.

کاهش میانگین قیمت گوشی‏های اندرویدی