در روز ۹ اسفند ۱۳۵۷ روزنامه‌ها از ممنوع‌الخروج شدن ۱۶هزار نفر از مدیران، کارگزاران و وابستگان رژیم سابق خبر دادند. روزنامه اطلاعات در این باره نوشت: فهرست افراد ممنوع‌الخروج از کشور در دست بررسی نهایی است و گفته می‌شود تاکنون نام قریب به ۱۶ هزار نفر در این فهرست گنجانده شده است. پیش‌بینی می‌شود این فهرست تا آخر هفته آینده آماده و به اداره گذرنامه ابلاغ شود.

نام همه وزرا، معاونان وزارتخانه‌ها، مدیران کل، سفرا و وزرای مختار، روسای سازمان‌ها، روسای کل مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌های دولتی، نمایندگان مجلسین، مقامات مهم بخش خصوصی، شهرداران شهرهای مهم، استانداران و فرمانداران کل و دلالان بین‌المللی و همچنین عده‌ای از امرای ارتش و مقامات امنیتی که در طول ۲۵ سال گذشته مصدر کار بوده‌اند، در این فهرست منظور شده است.

بخشی از این فهرست که مربوط به زنان صاحب مقام یا وابسته به مقامات مهم گذشته است، آماده و ممنوع‌الخروج اعلام شده است. به همین جهت صبح امروز از طرف نخست‌وزیری به اداره گذرنامه اعلام شد که خروج بانوان از کشور به استثنای افرادی که نامشان در فهرست ممنوع‌الخروج‌ها اعلام شده است، بلامانع است.

این مقام به نخست وزیری گفت این فهرست حداکثر تا آخر هفته آینده آماده و به گذرنامه ابلاغ می‌شود و سپس خروج بقیه افراد از کشور آزاد خواهد شد. وی همچنین گفت: احتمالا در جریان تحقیقات و رسیدگی به تعداد این افراد اضافه یا به دلیل اثبات بی‌گناهی آنها از این تعداد کاسته خواهد شد.