پتروشیمی، مزیت نخست اقتصاد ایران
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر گفت: صنعت پتروشیمی ایران می‌‌تواند در جهان و منطقه حرف اول را بزند و در قیمت‌های جهانی تاثیرگذار باشد. دکتر سلیمانی با اشاره به اینکه پتروشیمی در ایران از اهمیتی بیشتر از صنایع دیگر برخورداراست افزود: همه کشورها برای رشد صنعتی مزیت‌های نسبی در صنایع خود را در نظر گرفته و از این مسیر به موفقیت رسیده‌اند. در ایران نیز به دلیل وجود نیروی انسانی ماهر، منابع کافی و سرمایه صنعت پتروشیمی مزیت محسوب شده و می‌تواند توسعه اقتصادی را به همراه داشته باشد.وی اضافه کرد: با جلوگیری از خام‌فروشی نفت و گاز کشور می‌توان نوسانات جهانی قیمت نفت را نیز کاهش داد. وی در ادامه اضافه کرد: در این برهه از زمان که دولت از بابت مسائل حاشیه‌ای تحریم‌ها با محدودیت‌هایی مواجه است، پتروشیمی بعنوان یک صنعت ارزآور بهترین گزینه محسوب می‌شود.
مدیرعامل سرمایه‌گذاری غدیر همچنین به چالش‌هایی که صنعت پتروشیمی کشور با آن مواجه است از جمله نوسانات قیمت نفت، نرخ خوراک و ... گفت: شرایط مزبور نه تنها جلوی ورود سرمایه‌گذاری در این حوزه را در کشور گرفته بلکه افت سهام این شرکت‌ها در بورس را نیز در پی داشته است.
وی صنعت پتروشیمی را اهرم اقتصادی موثری در اقتصاد مقاومتی ذکر کرد که می‌توانست به دور از مشکلات پیش آمده به اقتصاد کشور کمک کند.
وی در ادامه کاهش ارزش بازار سهام پتروشیمی‌ها را باعث ایجاد بی‌اعتمادی سهامداران در بورس دانست.
مدیرعامل سرمایه‌گذاری غدیر که یک هلدینگ پتروشیمی بزرگ را نیز در زیرمجموعه خود دارد ابراز امیدواری کرد: با تلاش انجمن، مدیران صنعت و همکاری مجلس و دولت بتوان اعتماد را به بازار بازگرداند.
دکتر سلیمانی در ادامه با اشاره به اصل ۴۴ و پیامدهای آن گفت: به‌رغم اجرای اصل ۴۴ و خصوصی‌شدن شرکت‌ها، مسوولان هنوز نمی‌توانند از بخش خصوصی حمایت کنند.وی افزود: بازار سرمایه بدون حمایت نمی‌تواند به رشد واقعی خودب رسد و دولت و بخش خصوصی باید در کنار یکدیگر هم افزایی ایجاد کنند.وی یکی از دلایل حضور در اتاق بازرگانی را همین امر دانست و افزود: دولت پس از خصوصی‌سازی نتوانسته از بخش خصوصی حمایت کند. بنابراین شرکت‌ها باید بتوانند از طریق اتاق در بحث‌های کلان دولت وارد شده و روی تصمیم‌گیری آنها درباره صنعت تاثیر بگذارند.
وی همچنین تصریح کرد: بخش صنعت و معدن کشور بدون حمایت بازار سرمایه رشد نمی‌کند و بازار سرمایه هم نیاز به حمایت دارد.
مدیرعامل سرمایه‌گذاری غدیر در پایان تاکید کرد: شرکت‌ها باید در اتحاد با یکدیگر و دولت به هم‌‌افزایی دست یابند.