تقویت حضور پتروشیمی‌ها  در قانون‌گذاری
مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس گفت: 5 تا 6 سال از چشم‌‌انداز 20 ساله در صنعت پتروشیمی عقب هستیم. مهندس نژاد سلیم افزود: در زمانی که پتروشیمی‌ها دولتی بودند برنامه‌ای تدوین شده بود که براساس آن باید تا سال 1404 ظرفیت تولید در محصولات مختلف به بالای 100 میلیون تن می‌رسید، اما با اجرای اصل 44 و واگذاری واحدهای پتروشیمی این روند کند و حتی گاهی متوقف شد تا جایی که اکنون حداقل 5 سال از برنامه عقب هستیم.
وی افزود: واگذارکنندگان و خریداران صنایع پتروشیمی، تجربه خصوصی‌سازی نداشتند اما اکنون پس از گذشت چند سال دریافتند که باید با یکپارچگی رشد کرد.
وی مذاکرات 1+5 و اثرات روانی اخبار مربوط به آن، تصمیم‌گیری در زمینه قیمت خوراک و مصوبات مجلس را در کنار نوسانات سینوسی قیمت نفت از عوامل موثر در کاهش ارزش شرکت‌های پتروشیمی دانست.
مهندس نژادسلیم گفت: این در حالی است که با توجه به پتانسیل کشور در زمینه نفت و گاز و ... صنعت پتروشیمی تنها صنعتی است که می‌تواند اقتصاد کشور را نجات دهد.
وی افزود: اکنون ظرفیت تولید در صنعت پتروشیمی 60 میلیون تن است اما تنها توانسته‌ایم 42 میلیون تن تولید کنیم و به همین دلیل از ظرفیت اسمی عقب هستیم.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به اینکه تنها از ۷۱ درصد ظرفیت اسمی خود برای تولید استفاده کرده‌ایم گفت: مابقی ظرفیت تولید ما که از آن استفاده نمی‌شود، معادل ۲۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است که استفاده نمی‌شود. وی افزود: ۱۰ ماهه نخست سال ۹۳، توانستیم رکورد ظرفیت اسمی را بزنیم.
وی با اشاره به اینکه ایران پس از عربستان در صنعت پتروشیمی جایگاه دوم را دارد گفت: باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که قطر با رتبه سوم از ما جلوتر نرود.
معاون اسبق وزیر نفت در ادامه افزود: برای برنامه‌ریزی درباره آینده باید تحولات از گذشته تاکنون را بررسی کنیم و سیر تحول اقتصاد را از زمان دولتی شدن تا رسیدن به بخش‌خصوصی مدنظر قرار دهیم.
وی اضافه کرد: اتاق‌های بازرگانی در سال‌های قبل با توجه به نیازهای زمان خودشان محدود به تجار سنتی بوده‌اند اما اکنون که بسیاری از صنایع خصوصی شده و در بازار سرمایه نقش دارند باید با تفکر جدیدی جلو برویم.
مهندس‌نژاد سلیم در ادامه با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی و بازار سرمایه تاکنون به هم نزدیک نبوده‌‌اند گفت: اتاق می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب پول‌ها را به بخش تولید هدایت کند.
وی یکی از دلایل حضور فعالان بخش پتروشیمی در اتاق را فعالیت چهل ساله صنعت دانست و گفت: اکنون پتروشیمی‌ها متولی خاصی ندارند و با رفتن به اتاق می‌توانند مشکلات صنعت را مطرح و به گوش تصمیم‌گیران برسانند و در همین زمینه باید بتوانند در تدوین برنامه ششم تاثیرگذار باشند.
مهندس نژادسلیم اضافه کرد: اتاق باید ارتباط خوبی با مجلس، دولت و ... داشته باشد تا مشکلات به موقع به تصمیم‌گیران منتقل شود.
وی در پایان همچنین ارتباط با اتاق کشورهای مختلف را از وظایف برون‌مرزی نمایندگان صنعت دانست و گفت: باید تلاش کنیم در ارتباط با اتاق‌های دیگر بیشتر روند صادرات محصول را فراهم کنیم تا واردات.