وعده ها و دلشوره‌های وزیر
«حمایت دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت از گروهی خاص تخلف است و اصلا این قبیل حمایت‌ها در شان دولت و وزارتخانه متبوع نیست. دولت تلاش می‌کند انتخابات 18 اسفند ماه اتاق های بازرگانی، به آزادترین شکل ممکن برگزار شود.» اینها وعده های وزیر صنعت، معدن و تجارت یا همان رئیس شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی است. نعمت‌زاده می‌گوید: طبق قانون، نهاد اتاق بازرگانی در اختیار بخش خصوصی است و در انتخابات آن فقط یک هیات عالی متشکل از چند وزارتخانه مرتبط بر آن نظارت دارد که رئیس آن نهاد نظارتی، وزیر صنعت، معدن و تجارت وقت است. دخالتی در انتخابات نداریم
وعده وزیر صنعت این است: ما به عنوان دولت هیچ گونه دخالتی در انتخابات نداریم و نخواهیم داشت و به همه دوستان هم این توصیه را کرده‌ایم که دخالت نکنند. تنها چیزی که ما در آن حضور داریم همین بحث نظارت بر حسن اجرای قانون است و خود بخش خصوصی انتخابات را اجرا می‌کند.

منافع عموم و منافع بخش خصوصی
نعمت‌زاده معتقد است: کسانی باید در انتخابات اتاق های بازرگانی کاندید شوند که منافع عموم مدنظرشان باشد و دوما منافع کل بخش خصوصی را درنظر بگیرند؛ یعنی فقط منافع بنگاهی یا شخصی خود را درنظر نداشته باشند. ضمنا صاحب‌نظر باشند. ایده داشته باشند.‌ حرف بزنند. حرف بشنوند.

قوانین تایید یا رد
وزیر صنعت درباره قوانین حاکم بر تایید یا رد صلاحیت کاندیداها هم این طور گفته است: کاندیدا نباید حکم کیفری داشته و از حقوق عمومی برخوردار شود. سه سال سابقه کار داشته باشد و غیره. هیات نظارت هم فقط بر این نوع سوابق نظارت می‌کند. حالا ممکن است دستگاه‌هایی در کشور باشد که مواردی از جمله این که خدای‌ناکرده یک کسی پرونده دارد و متهم به جاسوسی است را اعلام کنند. دستگاه‌ ذی‌ربطش هم بیاید بگوید؛ آقا شما چنین مشکلی دارید و صلاح نیست که کاندید شوید؛ چنین مواردی ربطی به دخالت دولت در تایید یا رد صلاحیت ها ندارد.
آخرین جمله ای هم که نعمت زاده به عنوان رییس شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق ها گفته، این است: «به نظر من این آزادترین انتخابات بخش خصوصی است واین خودش محاسن زیادی دارد.»