پیش بینی حضور 1000 نفر در انتخابات اتاق خراسان رضوی
دنیای اقتصاد، زهرا صفدری- رئیس هیات نظارت انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» بر لزوم به همراه داشتن کارت هوشمند عضویت اتاق برای حضور اعضاء در انتخابات و انجام فرایند رای‌گیری تاکید کرد. فرامرز مرادی گفت: هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی از ساعت 8 تا 18 روز دوشنبه 18 اسفندماه در محل اتاق بازرگانی استان برگزار می‌شود و اعضایی که دارای سابقه حداقل یکساله عضویت در اتاق هستند، می‌توانند در فرایند رای‌گیری شرکت کنند که براساس پیش‌بینی ما حدود 1000 نفر در این انتخابات شرکت خواهند کرد.

علت عدم احراز صلاحیت بعضی نامزدها
مرادی افزود: در مرحله اولیه ثبت‌نام کاندیداها، ۶۷ نفر نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۵۶ نفر تکمیل ثبت‌نام را انجام داده و در نهایت ۵۲ نفر برای شرکت در انتخابات تایید صلاحیت شدند و علت رد صلاحیت ۴ نفر از کاندیداها کافی نبودن سابقه کارت‌هایشان بوده است.
رئیس هیات نظارت انتخابات اتاق استان یادآور شد: از مجموع نامزدهای تایید شده در این انتخابات، 19 نفر مربوط به بخش بازرگانی، 18 نفر بخش صنعت، شش نفر بخش معدن و 9 نفر بخش کشاورزی هستند که برای هر یک از بخش‌های صنعت و بازرگانی پنج نفر، برای بخش معدن دو نفر و برای بخش کشاورزی سه نفر انتخاب خواهند شد.
مرادی درباره زمان شمارش آراء و اعلام نتایج انتخابات اظهار کرد: در صورتی که شمارش آراء به صورت الکترونیکی انجام شود، در همان روز انتخابات شمارش صورت می‌گیرد و در غیر اینصورت شمارش به صورت دستی تا ساعاتی بعد ادامه خواهد داشت.
عضو هیات رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی درباره تدابیر لازم برای جلوگیری از اتفاقات انتخابات اتاق در سال 89، گفت: الکترونیکی بودن شمارش آراء در روزهای آینده مشخص می‌شود که در اینصورت، شمارش توسط سیستم‌ها انجام می‌گیرد و در صورت شمارش دستی آراء، هیات نظارت کنترل دقیقی خواهد داشت. پس از شمارش، تمام آراء در صندوقی مهر شده و به تهران ارسال می‌شود و نتایج نهایی انتخابات اتاق بازرگانی استانها ظرف دو، سه روز از تهران
اعلام خواهد شد.pic۱

ترکیب هیات نظارت و اجرایی
مرادی تعداد اعضای هیات نظارت برگزاری انتخابات را پنج نفر اعلام و تصریح کرد: حدود هفت یا هشت نفر نیز به عنوان اعضای اجرایی در انتخابات اتاق حضور خواهند داشت. وی زمان آغاز تبلیغات نامزدها را از ساعت 8 صبح دهم اسفندماه خواند و افزود: کاندیداها تا ساعت 8 صبح 17 اسفندماه مجاز به انجام تبلیغات هستند.
رئیس هیات نظارت انتخابات اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: برای انجام تبلیغات شرایط خاصی مدنظر نیست و تنها از نامزدها تقاضا داریم از تخریب یکدیگر در تبلیغات پرهیز کرده و صرفا با ارائه برنامه‌های خود، اعضاء را در جریان اهدافشان قرار دهند.
مرادی گفت: انتظار ما این است که تمام افراد واجد شرایط با در اختیار داشتن کارت عضویت معتبر، در این انتخابات شرکت کنند و به طور حتم انتخابات بسیار خوب و سالمی برگزار خواهد شد.