اخلاق؛ خط قرمز رقابت ها
حسین متین راد* هجدهم اسفندماه از راه می رسد و با انتخاب اعضای هیات های نمایندگان، دوره چهار ساله جدیدی فراروی اتاق های بازرگانی در سراسر کشور گشوده می شود. اما این رفتن ها و آمدن ها درس هایی برای همه ما دارد و مهمترین آن ها رقابت اخلاق مدارانه در عین رفاقت است.
یادمان بماند هجده اسفند ماه امسال احتمالا آخرین روز جهان نباشد. از فردای آن روز هم باید راه یافتگان به اتاق در کنار راه نیافتگان، خادم اقتصاد و صنعت و تجارت این استان باشند. اگر اخلاق را به عنوان تنها خط قرمز رقابت های انتخاباتی قبول داشته باشیم،آن ها که با قلم یا قدم شان، خواسته یا نخواسته، چریک های کارکشته و کهنه کار اقتصاد این استان را مقابل هم قرار می دهند، نه آن که به توسعه و پیشرفت استان شان کمکی نمی کنند، بلکه خشتی بر دیوار بی اعتمادی، بدذهنی، کدورت و کینه مابین اهالی این کارزار می چینند.
از فردای روز انتخابات لازم است همه فعالان بخش خصوصی دوباره لوح دل و ذهن شان را از رقابت های دیروز پاک کنند و یک دل و یک صدا در جبهه احقاق حقوق و مطالبات امروز بخش خصوصی سربازی کنند که اگر غیر این باشد، خطایی استراتژیک مرتکب شده ایم و انتخاباتی که در همه جا، عامل همبستگی و اتحاد ملی است، برای ما به دلیلی برای فاصله و افتراق و انشقاق تبدیل می شود.
امروز نگاه فعالان اقتصادی کشور به انتخابات اتاق بازرگانی خراسان است، جایی که ماحصل آن در دوره گذشته، فردی شایسته برای ریاست اتاق بازرگانی ایران بوده است و نمایندگی همه ما غیرتهرانی ها را برعهده داشته و مسئولیت همه ما را سنگین تر کرده است.
اخلاق یگانه گوهری است که باید به عنوان خط قرمز در رقابت با رقیب به آن مومن و ملتزم ماند.
*نایب رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی و عضو هیات رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی