حفظ منافع ملی خط قرمز اتاق بازرگانی
دنیای اقتصاد، گروه صنعت- رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی می گوید: اتاق بازرگانی یکی از قدیمی ترین تشکل های بخش خصوصی است که باید در جهت حفظ منافع این بخش با در نظر گرفتن حفظ منافع ملی گام بردارد و حفظ منافع ملی، خط قرمز اتاق باشد. سیدحسن حسینی در گفت گو با خبرنگار «دنیای اقتصاد» در پاسخ به این سوال که آیا خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به صورت رسمی نقشی در انتخابات اتاق ایفا می کند، اظهار می کند: چه در اتاق بازرگانی و چه در تمام تشکل های مردم نهاد، گاهی ضرورت ایجاب می کند که به خاطر تفکرهای موجود تغییراتی به وجود بیاید، همانطور که گاهی ایجاد تغییراتی در دستگاههای دولتی ضروری بوده و این تحولات برای جامعه مفید است. به نظر من باید تغییراتی در شکل و تفکر اتاق ایجاد شود. اینکه هر تشکل مردم نهاد چه تفکری را پیگیری کرده و چه میزان به زیر مجموعه خود خدمات رسانی می کند بسیار مهم است و نظرات ما در برخی از این زمینه ها با برخی از دوستان در اتاق بازرگانی مشترک نیست و معتقدیم باید تغییراتی به وجود بیاید.
تهیه منشور برای ورود به انتخابات اتاق
حسینی می افزاید: ضمن احترامی که برای اعضای هیات نمایندگان فعلی اتاق و اقدامات و فعالیت هایی که انجام داده اند، داریم، ممکن است تفکر آنها مورد قبول آحادی از جامعه صنعتی و تولیدی نبوده باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به موضوع انتخابات اتاق ورود پیدا کرده و منشوری مبنی بر توقعات خود از اتاق بازرگانی مطلوب تهیه کنیم و اینکه چه کسانی می توانند به اتاق ورود پیدا کنند تا خواسته های به حق جامعه اقتصادی کشور را محقق کنند در این منشور عنوان شده است.

معرفی بازرگانان ایرانی به سایر کشورها
عضو هیات رئیسه خانه صنعت، معدن و تجارت ایران می گوید: یکی از کارهایی که اتاقهای بازرگانی در سطح جهان انجام می دهند معرفی تولیدات و تاجران و بازرگانان کشور خود به سایر کشورهاست و نقش اتاق ایران و استانها در برقراری ارتباط خوب در این زمینه را باید بررسی کنیم. به عقیده من یکی از موضوعات بسیار مهم، تولید محور بودن اتاق های بازرگانی است؛ درست است که بخش عمده ای از اتاق را بازرگانان تشکیل می دهند، اما باید بدانیم که اگر تولیدات نباشد بخش بازرگانی نمی تواند جان بگیرد. همانطور که واردات را جزئی از بلایای کشور می دانیم باید به تولید اهمیت دهیم و این موضوعات باید در اتاق مورد تایید باشد. حسینی خاطرنشان می کند: این بدان معنی نیست که عملکرد اتاق در سالهای اخیر نامطلوب بوده، اما می توانست بهتر از این عمل کند. ما حق این را داریم که منافع ملی را مطالبه کنیم زیرا هر کس که به منافع ملی آسیب برساند، منافع بخش خصوصی را هم دچار آسیب کرده است. pic۱
سوال من به عنوان یک شهروند این است که اتاق در رابطه با مسائل گذشته در دولت های قبلی چه کرده و آیا منافع ملی ما حفظ شده است؟ و اگر حفظ نشده، این منافع در چه بخش هایی آسیب دیده و چرا اتاق در این زمینه ورود پیدا نکرده است؟

پیش بینی روند برگزاری انتخابات
حسینی در ادامه می گوید:چیزی که برای ما مهم بوده و از رسالت های ما در خانه صنعت و معدن است، بسیج مشارکت عمومی در اتاق است. در حال حاضر ۵۰۰ نفر از اعضای اتاق بازرگانی استان مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت هستند و امیدواریم تمامی همکاران ما در بخش های تجارت، صنعت، معدن و کشاورزی به طور فعالانه در انتخابات اتاق شرکت کنند.
با توجه به اینکه هیات نظارت این انتخابات هیاتی مورد تایید و وثوق همه است، اطمینان داریم انتخابات خوب و سالمی برگزار می شود و امکان بروز هیچ تخلفی وجود نخواهد داشت.