ایسنا- یک فعال اقتصادی معتقد است کاهش انگیزه صنعتگران و نبود امنیت در بازار کار مهم‌ترین معضلات صنعت حال حاضر است. احد خوشرو با بیان اینکه بزرگترین مشکل در صنعت کشور بی‌انگیزه‌ بودن تولیدکننده‌ها است، عنوان کرد: تا زمانی که میزان سودهای بانکی بالا باشد صنعتگران اشتیاقی برای سرمایه‌گذاری در این بخش ندارند و به سمت سپرده‌گذاری در بانک‌ها می‌روند چرا که سپرده‌گذاری در بانک‌ها علاوه بر سود بالا، مشکل صنعتی خاصی را نیز شامل نمی‌شود. وی مصرف‌گرایی در کشور را عامل اصلی رکود تولید دانست و افزود: وارداتی بودن باعث کاهش انگیزه تولیدکننده‌ها شده و میزان کارآفرینی را به شدت کاهش می‌دهد.
خوشرو با اشاره به اینکه در سال جاری اتفاق خاصی برای صنعت کشور نیفتاده است، گفت: متاسفانه همیشه دچار شعارزدگی هستیم و هیچگاه به سمت اقدام عملی نرفتیم، شاید تغییرات اندکی در راستای بهبود فضای کسب و کار انجام شده باشد اما ملموس نبوده است. وی در زمینه قوانین تصویب شده برای بهبود فضای کسب‌وکار، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا قوانین تصویب شده به صورت عملی اجرا شود چرا که عمل به قوانین، شرط اصلی بهبود فضای کسب‌وکار است.
خوشرو بیشترین فشار مشکلات صنعتی را بر بخش خصوصی دانست و بیان کرد: فعال شدن چرخ اقتصاد رابطه مستقیمی با انگیزه صنعتگران دارد و می‌تواند معضل بیکاری را به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم حل کند.