وزیر ارشاد به ادامه‌ روند لغو کنسرت‌ها واکنش نشان داد. به گزارش «ایلنا»، علی جنتی در «همایش ملی توسعه پایدار و متوازن منطقه‌ای» گفت: بین علما درباره موسیقی اختلاف‌نظر وجود دارد. گروهی آن را حرام می‌دانند و گروهی خیر. ملاک‌ ما در این زمینه فتاوای مقام معظم رهبری است. وی افزود: متاسفانه برخی موسیقی را حرام می‌دانند و اگر یکی حتی قلم خود را روی میز بزند، می‌گویند اشکال شرعی دارد. برخی در مورد مسائل افراد، برای ائمه نیز شبهه شرعی ایجاد می‌کنند. وی گفت: پیش از انقلاب من شاهد بودم که شب میلاد امام علی(ع) فردی برای مداحی بلند شد اما یکی از آقایان علما اشاره کرد که او بنشیند چراکه مداحی او شبهه شرعی دارد وقتی کسی مدح امام علی (ع) برایش شبهه شرعی دارد، سایر موسیقی‌ها چه خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: برخی ممکن است اصولا و به‌طور کلی موسیقی را حرام بدانند اینجا حکومت اسلامی است و در راس آن فردی است که هم مرجع تقلید، هم ولی‌فقیه و هم هنرشناس است. هیچ شخصیتی به اندازه رهبری، شعر نمی‌شناسد و فیلم و موسیقی و کتاب را نمی‌شناسد. جنتی افزود: متاسفانه ما در مساله موسیقی و کنسرت‌های موسیقی می‌بینیم که بعضی از عناصر خودسر به راه افتادند و با موسیقی مخالفت می‌کنند و فضای بدی را علیه موسیقی راه انداخته‌اند.

وی ادامه داد: وزارت ارشاد زمانی که مجوزی را صادر می‌کند به حفظ و دفاع از ارزش‌های اسلامی توجه لازم دارد بنابراین وقتی مجوزی در حوزه سینما، تئاتر یا موسیقی صادر می‌شود، در آن دقیقا به معیارهای ارزشی توجه شده به‌خصوص در حوزه موسیقی و به‌ویژه موسیقی سنتی و کلاسیک، شعرها و ترانه‌ها و آهنگ‌ها در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جنتی افزود: باتوجه به این مسائل دیگر معنا ندارد که یک جایی، یک مقام قضایی یا گروهی دیگر، جلوی موسیقی سنتی را بگیرد یا جلوی اجرای موسیقی که مجوز دارد را بگیرد. یا در دانشگاه از برگزاری یک کنسرت موسیقی که مجوز هم دارد و اجرای آن‌هم به صورت تفکیک جنسیتی انجام می‌شود، جلوگیری کنند.