دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال از فردا در حالی با برگزاری پنج دیدار آغاز خواهد شد که در این روز سپاهان و استقلال برای تصاحب جایگاه نفت تهران تلاش خواهند کرد. نفت دو بازی آسیایی سنگین را پشت سرگذاشته و البته به دلیل عدم نتیجه‌گیری مناسب اوضاع روحی خوبی هم نخواهد داشت. استقلال و سپاهان در فاصله یک امتیازی صدرنشین البته تراکتور را هم بین خود می‌بینند و بعد از بازی‌های فردا منتظر خواهند نشست تا بازی حساس روز یکشنبه تراکتور مقابل پرسپولیس هم برگزار شود. برد احتمالی و صدرنشینی برای آنها موقتی خواهد بود تا نفت هم بازی خودرا مقابل گسترش انجام دهد. بنابراین برای بستن پرونده بازی‌های این هفته باید تا یکشنبه صبر کرد. استقلال - نفت مسجد سلیمان

استقلال در یک قدمی نفت تهران کمین کرده و برای گرفتن جایگاه این تیم در صدر جدول چشم امید به شکست دادن همتایان مسجد سلیمانی آنها بسته است. کاری که در تهران چندان هم سخت به نظر نمی‌رسد. نفت هفته پیش را با اعتصاب و مشکلات مالی بسیار پشت سرگذاشت و تمرینات منظمی هم برای مصاف با آبی‌ها نداشته است. البته استقلال به یاد دارد که در بازی رفت در مسجد سلیمان چندان برد آسانی نداشت و این حریف سختکوش که ازسقوط هم می‌ترسد با تمام وجود مقابل این تیم بازی کرد. با این وجود استقلال ۳۸ امتیازی دنیای متفاوتی با نفت مسجد سلیمان ۱۹ امتیازی دارد و در ورزشگاه آزادی، اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد استقلال شانس قطعی برتری در این بازی است.

ملوان - سپاهان

دیدار ملوان با سپاهان همانند بازی استقلال و نفت مسجد سلیمان یک نبرد تراژیک میان صدر و قعر جدول است. تنها تفاوت کار این است که ملوان در این دیدار میزبان است و مقابل تماشاگران خودی هم قصد دارد سپاهان بالای جدولی را به چالش بکشد و هم در ادامه روند موفقیتش از انتهای جدول فاصله بگیرد. ملوان با فیروز کریمی متحول شده و در نتیجه‌گیری موفق بوده اما داستان سپاهان با سایر حریفان این تیم در لیگ برتر تفاوت دارد. ملوان با ۲۱ امتیاز یازدهم است و برای بازنگشتن به جمع فانوس به دستان باید پیروز شود.

جمعه ۱۵ اسفند

پدیده خراسان استقلال خوزستان (ساعت ۱۴:۳۰)

صبای قم راه‌آهن (ساعت ۱۵:۳۰)

ملوان سپاهان (ساعت ۱۵:۳۰)

ذوب آهنسایپا (ساعت ۱۶:۳۰)

استقلال نفت مسجد سلیمان (ساعت ۱۷:۳۰)

یکشنبه ۱۷ اسفند

نفت تهران گسترش فولاد (ساعت ۱۶)

فولاد خوزستانپیکان (ساعت ۱۶:۳۰)

تراکتورسازیپرسپولیس (ساعت ۱۶:۳۰)