دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: نام تجاری یکی از عوامل بسیار مهم در تجارت و عرضه تولیدات است و اگر تولیدکنندگان کشمش استان نام تجاری داشته باشند، محصولات خود را راحت‌تر می‌فروشند.

مهندس برزگر با بیان این نکته که بیش از ۴۰ درصد از کشمش کشور، در قزوین تولید می‌شود، افزود: تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشمش استان می‌توانند با استفاده از تکنولوژی مدرن، افزایش کیفیت و ایجاد برند، سهم بیشتری را در بازارهای جهانی کسب کنند.

وی با اشاره به اینکه کشمش قزوین از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است، بیان کرد: صادرکنندگان می‌توانند از کیفیت بالای کشمش استان قزوین در جذب مشتریان خود و همچنین ایجاد و معرفی برند مخصوص استان اقدام کنند.

برزگر با بیان اینکه کشمش تولیدی استان باید با برند قزوین صادر شود، افزود: به این منظور تولیدکنندگان، تجار و بخش خصوصی اجازه ندهند کشمش استان به نام‌های مختلف صادر شود و به نوعی با ایجاد برند به پیشبرد اهداف صادراتی این محصول کمک کنند.

وی حل مشکلات کشمش استان را یکی از اولویت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام و اظهار کرد: استان قزوین با داشتن ۷۵هزار هکتار باغ انگور و تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن محصول می‌تواند سهم قابل‌توجهی از صادرات در بازار‌های هدف را ازآن خود کند.