دنیای اقتصاد، کرمانشاه، احسان اکبری: همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در کرمانشاه با حضور جمعی از مسوولان استانی، مدیران ارشد و صنعتگران برگزار شد. در این همایش عبدالرضا یاری، رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان شهرستان کرمانشاه گفت: تاثیر عوامل و عناصر تشکیل‌دهنده اقتصاد بر نظام مصرف به مثابه درختی است که از ۵ بخش نظام سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و مدیریت، نظام سرمایه‌گذاری، نظام تولید، نظام توزیع یا اصناف و نظام مصرف تشکیل می‌شود.

وی نظام سیاست‌گذاری و مدیریت، نظام سرمایه‌گذاری، نظام تولید، نظام توزیع و واحدهای صنفی را اجزای یک درخت دانست که در نهایت زمینه استفاده مصرف‌کننده و بهره‌مندی وی از حقوقش را فراهم می‌کنند.

یاری اعلام کرد: تاثیر هریک از این بخش‌ها در نظام اقتصادی و مصرف کشور به یک اندازه نیست، پس باید در خصوص هر یک بر اساس میزان تاثیر آن تصمیم‌گیری شود.

یاری در ادامه از اینکه مواد ۱۴، ۱۵، ۱۷ و ۲۲ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده با تصویب قانون نظام صنفی نادیده گرفته شده انتقاد کرد و افزود: این شرایط باعث شده نه دولت، نه اصناف و نه مصرف‌کنندگان راضی باشند و نمایندگان مجلسی که این تصمیم را اتخاذ کردند باید پاسخگو باشند.

وی در ادامه انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده کرمانشاه را اولین و تنها انجمن فعال در سطح کشور دانست که هم در بعد اطلاع‌رسانی و هم در بعد نظارت و رسیدگی به شکایت عملکرد خوبی داشته است.