گروه بنگاه‌‌‌ها: به دلیل وجود منابع معدنی ارزشمند، یکی از صنایعی که باید مورد توجه قرارگیرد، صنعت فولاد در تمامی مراحل بالا و پایین دستی است. مهدی ابویی‌مهریزی افزود: ایران با داشتن ذخایر عظیم سنگ‌آهن، زغال‌سنگ و گاز طبیعی پتانسیل مناسبی را برای تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین‌ تولیدکنندگان فولاد خام در جهان دارا است و بخش اعظم دانش فنی تولید فولاد در داخل کشورمان بومی شده وعمده تجهیزات و قطعات این صنعت در داخل کشور منطبق با استانداردهای روز دنیا ساخته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف اتاق بازرگانی فرهنگ‌سازی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی است که کشور دارای مزیت رقابتی است، توضیح داد: سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنایعی که در آنها دارای مزیت رقابتی هستیم مانع هدر رفت منابع کشور شده و از سویی به تولید ارزان، کیفی و صادراتی و ایجاد اشتغال منجر می‌شود.

وی اظهار کرد: ترکیب هیات نمایندگان اتاق بازرگانی باید به گونه‌ای باشد که از همه گروه‌های اقتصادی نمایندگانی حضور داشته باشند تا بتوانند سخنگوی صنف و صنعت خود باشند.

ابویی با اشاره به اینکه به رغم همه مشکلات حضور و سرمایه‌گذاری در این صنعت مورد توجه بخش خصوصی قرار دارد، افزود: این در حالی است که متاسفانه همچنان ضعف‌ها و نگرانی‌های اساسی در تقویت ساختار بازار داخلی و نیز ورود و حفظ انسجام در بازارهای مصرف خارجی موجود به‌ویژه در حوزه کشورهای همسایه توسط گروه‌های صنعتی و بازرگانی ایران بیش از پیش احساس می‌شود.

مهدی ابویی‌مهریزی تاکید کرد: توسعه پایدار صنعتی و استراتژیک فولاد کشور نیازمند شکل‌گیری صنایع جانبی و وابسته متناسب با گسترش صنعت پایه فولادسازی کشور است تا در آینده‌ای نزدیک ایران از بزرگترین واردکننده فولاد خاورمیانه به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد خام در جهان تبدیل شود.

وی با بیان اینکه به رغم همه مزیت‌ها صنعت فولاد کشور با مخاطرات و تهدیداتی هم روبه‌رو است، توضیح داد: سرمایه‌‌گذاری‌های صرفا دولتی، وابسته بودن سرمایه‌گذاری صنعت فولاد به درآمدهای نفتی، عدم ثبات در اتخاذ سیاست‌های دولتی، وجود رقبای توانمند در بازار صادراتی، بهره‌وری پایین، شبکه نامناسب حمل‌ونقل، عدم وجود استراتژی مناسب برای توسعه و فقدان امکانات زیربنایی مناسب صنعت فولاد کشور را با مشکلات جدی مواجه ساخته است.

نامزد هشتمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: دولت به تنهایی قادر به رفع این مشکلات نیست و بخش خصوصی غیر‌متشکل و سازمان‌نیافته هم نمی‌تواند نقش وجایگاه مناسبی را در مواجهه و مقابله با چنین مشکلاتی ایفا کند. این در حالی است که اتاق بازرگانی به‌عنوان عالی‌ترین تشکل بخش خصوصی می‌تواند پیگیر این مهم باشد و از تمام توان خود حمایت دولت از بخش خصوصی را مطالبه کند.