گروه بازار پول: بررسی‌ها نشان‌دهنده آن است که از آخرین هفته بهمن ماه، بهای سکه و دلار در یک هفته افزایش و در هفته بعد کاهش یافته است. بهای این دو دارایی باارزش که در اولین هفته اسفندماه در مسیر افزایشی قرار گرفته بود، در هفته گذشته راه نزول را در پیش گرفت. در سومین هفته آخرین ماه سال، بهای دلار با ۶/۰ درصد کاهش و قیمت سکه با ۸/۱ درصد افت مواجه شد. این کاهش هفتگی در حالی اتفاق افتاد که بهای دلار در آخرین روز هفته پیش تغییری نکرد و با همان قیمت ۳۴۲۰ تومان به کار خود پایان داد، اما بهای سکه با افت جزئی هزار تومانی به قیمت ۹۸۰ هزار تومان رسید. همچنین روز پنج‌شنبه بهای یورو با ۳۵ تومان نزول تا نرخ ۳۸۳۰ تومان رسید؛ محاسبه داده‌های قیمتی نشان‌دهنده آن است که متوسط قیمت یورو در اسفندماه به کمترین مقدار خود از مهر ۱۳۹۱ رسیده است. میانگین قیمت یورو در اسفندماه تا نرخ ۳۸۹۸ تومان پایین آمده است.

یورو در جاده نزول

بهای یورو از ابتدای هفته گذشته در مسیر نزولی قرار گرفت. در ادامه این روند کاهشی، روز پنج‌شنبه بهای این ارز اروپایی با ۳۵ تومان کاهش به ۳۸۳۰ تومان رسید. این افت موجب شد که بهای این ارز اروپایی دریک بازه زمانی ۷ روزه ۳/۲ درصد افت را تجربه کند. عامل اصلی افت یورو سقوط ارزش برابری این ارز در برابر دلار بود. از تاریخ ششم اسفندماه تا پنج‌شنبه گذشته ارزش یورو در برابر دلار ۷/۲ درصد تضعیف شده است، این معادل افت ۹۰ تومانی یورو در این بازه زمانی است.

سومین کاهش پیاپی سکه

روز پنج‌شنبه بهای سکه برای سومین روز متوالی کاهش یافت و قیمت این کالای گرانبها با هزار تومان کاهش به ۹۸۰ هزار تومان رسید. روند کاهشی سکه از ابتدای هفته گذشته آغاز شد. شنبه گذشته بهای سکه با ۹ هزار تومان کاهش از کانال ۹۹۰ هزار تومان خارج شد و روی قیمت ۹۸۹ هزار تومان ایستاد. پس از این کاهش، در روزهای یکشنبه و دوشنبه روند این کالای گرانبها معکوس شد و قیمت سکه تا نرخ ۹۹۲ هزار تومان بالا رفت. اما افت دلار و اونس در روز سه‌شنبه زمینه ریزش ۹ هزار تومانی قیمت سکه را فراهم کرد تا بهای این دارایی باارزش به ۹۸۳ هزار تومان برسد .

هفته آرام بازار ارز

از شش روز کاری هفته گذشته بهای دلار در ۴ روز نوسانی را تجربه نکرد. روز شنبه بهای دلار افتی ۱۰ تومانی را تجربه کرد و قیمت این ارز به ۳۴۳۰ تومان رسید، رقمی که در روزهای یکشنبه و دوشنبه تغییری نکرد و دلار با قیمت روز شنبه معاملات خود را انجام داد. پس از دو روز بی‌نوسان، روز سه‌شنبه بهای دلار ۱۰ تومان پایین آمد تا قیمت این ارز به ۳۴۲۰ تومان برسد. دلار در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه نیز با همان رقم ۳۴۲۰ تومان معاملات خود را انجام داد تا یکی از آرام‌ترین هفته‌های شاخص بازار ارز رقم بخورد. به گفته فعالان عامل اصلی کاهش نوسانات، آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای و قرار گرفتن بازار در حالت انتظاری بود.

الاکلنگ هفتگی سکه و دلار

الاکلنگ هفتگی سکه و دلار