۱۳۰ هنرمند و سینماگر با نگارش نامه‌ای خطاب به رئیس جمهوری خواستار کمک او برای حفظ جنگل «مازیچال» شدند. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تخریب‌های صورت گرفته در این جنگل موجب نگرانی جمعی از هنرمندان شده و آنان این نگرانی را با نگارش نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور مطرح کرده‌اند. بخشی از متن این نامه به این شرح است: جناب آقای روحانی، رئیس‌جمهوری محترم

دستان سودجویان و دلالان طبیعت، نیت تیشه به ریشه این سرمایه ملی زدن را دارند. ما نگران سرمایه‌های ملی ملت هستیم و حال که این نگرانی را در بیانات مقام معظم رهبری نیز می‌شنویم، چنان که در سخنان اخیرشان فرموده‌اند: «باید از دست‌اندازی افراد سودجو به جنگل‌ها و منابع طبیعی به خصوص در شمال کشور جلوگیری کرد. دستگاه‌های مسوول باید قاطعانه با تعدی به جنگل‌ها به هر بهانه‌ای اعم از هتل‌سازی و جذب گردشگر و ساخت حوزه علمیه و برخی توجیهاتِ به ظاهر قابل قبول، مقابله کنند» از شما می‌خواهیم به‌عنوان بلندپایه‌ترین مقام اجرایی کشور، این نگرانی‌ها را جدی گرفته و اقدامی عاجل انجام دهید.

جناب آقای روحانی، رئیس‌جمهوری محترم

ما، جمعی از اهالی فرهنگ و هنر ایران‌زمین، از شما به عنوان رئیس دولتی که یکی از شعارهای کلیدی‌اش تدبیر بود، درخواست می‌کنیم تا در کنار ما باشید و با اعلام‌کردن «مازیچال» به‌عنوان «سرزمین دست‌نخورده» گام نهایی را در مبارزه با سودجویان و دلالان اقتصادی که به این دارایی ملت ایران یورش آورده‌ و قصد از بین بردن این میراث تاریخی را دارند، بردارید. جنگل مازیچال را همین امروز باید نجات داد. نجات این جنگل، نجات سرمایه‌ای ملی است که نفس می‌کشد و با نفس‌هایش برای ما زندگی می‌سازد.

اسامی جمعی از هنرمندانی که این نامه را امضا کرده‌اند، عبارت است از: صابر ابر، ‌سعید ابراهیمی‌فر، همایون اسعدیان، مهناز افشار، محسن امیریوسفی، رخشان بنی‌اعتماد، حامد بهداد، سید محمد بهشتی، هومن بهمنش، بیژن بیرنگ، کیومرث پوراحمد، هانیه توسلی، رویا تیموریان، رامبد جوان،‌ نگار جواهریان، بهرام رادان، مسعود رایگان، داود رشیدی،‌لیلی رشیدی، حبیب رضایی، امیرشهاب رضویان، مونا زندی، هومن سیدی، علیرضا شجاع‌نوری، رسول صدرعاملی، فرشته طائرپور، باران کوثری، رضا کیانیان، فاطمه معتمد آریا، رضا میرکریمی و‌ تهمینه میلانی.