سیسکو و HP برترین ارائه‌دهندگان خدمات ابری

رایورز: گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز Synergy Research نشان داد دو شرکت سیسکو و HP بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان زیرساخت‌های ابری در بازار جهانی محسوب می‌شوند و IBM که تا پیش از این حاکمیت بازار را در اختیار داشته، از این موقعیت نزول کرده است.تحلیلگران اعلام کردند که فروش واحد تولید سرورهای IBM به شرکت لنوو که هم‌اکنون هفتمین تولیدکننده برتر سرورها در جهان محسوب می‌شود، یکی از مهم‌ترین مواردی بود که باعث شد شرکت IBM از موقعیت خود نزول کند. سیسکو در زمینه زیرساخت‌های ابری عمومی حاکمیت بازار جهانی را در دست گرفته و این در حالی است که HP در زمینه خدمات ابری اختصاصی رتبه نخست را دارد. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی این مرکز تحقیقاتی، سیسکو موقعیت خود را به عنوان برترین شرکت در زمینه خدمات شبکه‌ای از دست داده است و در مقابل، موقعیت HP به عنوان بزرگ‌ترین ارائه دهنده سرورهای ابری در جهان تنزل پیدا کرده است.

مرکز Synergy در گزارش جدید خود توضیح داد که درآمد بازار جهانی تجهیزات و زیرساخت‌های ابری شامل انواع سخت‌افزارها و نرم‌افزارها در فصل چهارم سال ۲۰۱۴ میلادی به ۱۳ میلیارد دلار رسیده است. «دوگ کلارک» مدیر مرکز UK&I شرکت IBM سال گذشته در مورد فروش واحد تولید سرورها به لنوو توضیح داد: «ما شاهد آن هستیم که مرکز فعالیت‌های سازمانی جهان در حال تغییر است. بسیاری از کارشناسان و محققان جهانی بر این باورند که تمرکز بازار جهانی معطوف به خدمات ابری خواهد بود و از اهمیت سرورها کاسته خواهد شد.»

در بررسی‌های Synergy مشخص شد مرکز خدمات پردازش ابری آمازون موسوم به AWS محبوب‌ترین سرویس‌ها را در این حوزه ارائه می‌دهد و مایکروسافت با رشد ۹۶ درصدی در درآمدهای خود برای خدمات ابری رتبه دوم لیست را به دست آورده است. در رتبه سوم لیست نیز IBM قرار دارد.