ایسنا: مدیرعامل اپراتور سوم ارتباطی کشور از ارائه ۱۰ گیگابیت پهنای باند اینترنت به مشترکان رایتل خبر داد. مجید صدری درباره تامین پهنای باند مورد نیاز اپراتور سوم اظهار کرد: تاکنون برای تامین پهنای باند خود مشکل خاصی نداشته‏ایم و شرکت ارتباطات زیرساخت همکاری‏های لازم را در این زمینه انجام داده است. صدری در عین حال یادآور شد: زمانی که وارد شرکت رایتل شدم، کل پهنای باند مصرفی این شرکت ۵۷۰ مگابیت بود که اکنون این رقم به ۱۰ گیگابیت رسیده که البته از این رقم تنها ۹ گیگابیت آن زیر بار است.

مدیرعامل رایتل با تاکید بر اینکه اکنون مصرف پهنای باند این اپراتور حتی با مهر ماه سال قبل قابل قیاس نیست، توضیح داد: میزان استفاده مشترکان ما به گونه‌ای است که بخش مهمی از ظرفیت پهنای باندی که ما از شرکت ارتباطات زیرساخت خریداری کرده‏ایم توسط مشترکان ما استفاده می‌شود چرا که اکنون شبکه ما در ۲۳۰ شهر گسترش پیدا کرده است.

وی در عین حال از برنامه‌ریزی و تهیه امکانات برای افزایش ۱۰۰۰ سایت دیگر به شبکه اپراتور سوم خبر داد و یادآور شد: به این ترتیب تعداد سایت‌های ما به ۳هزار سایت خواهد رسید.

صدری همچنین از تلاش رایتل برای ارائه ال.تی.ای خبر داد و گفت:‏از میان این سایت‌ها حدود ۳۰۰ سایت ال تی‌ای در حال نصب است که امیدواریم با نصب این سایت‌ها بتوانیم در نقاط پرترافیک سرویس نسل چهار ارتباطی را نیز ارائه کنیم.

برنامه رایتل برای ارتقا به نسل چهار موبایل