راهکار جدید شرکت علی بابا برای خرید آنلاین

همکاران سیستم: شرکت چینی علی بابا راهکار جدیدی برای خرید آنلاین عرضه کرده است که در آن از فناوری تشخیص چهره برای احراز هویت خریداران استفاده می‏‌شود. به گزارش وب‏سایت zdnet، جک ما، مدیر عامل شرکت علی بابا، غول تجارت آنلاین چین در نمایشگاه CeBIT در‌هانوفر آلمان از راهکار جدیدی رونمایی کرده است که در آن از فناوری تشخیص چهره برای احراز هویت خریداران استفاده می‏شود. «برای پرداخت لبخند بزنید» نامی است که علی بابا برای این سیستم پرداخت انتخاب کرده است.

جک ما که برای معرفی این راهکار به روی صحنه رفته بود، از طریق گوشی همراه خود یک تمبر یادبود خرید و به حاضران نشان داد که در این سیستم پرداخت با کلیک بر روی گزینه «خرید» یک اپلیکیشن تشخیص چهره فعال می‏‌شود و فرد خریدار باید چهره خود را در مقابل دوربین جلویی گوشی قرار دهد تا هویتش احراز شود. این اپلیکیشن پس از ۱۰ ثانیه قادر است هویت فرد خریدار را احراز و فرآیند خرید را کامل کند.

مدیرعامل شرکت Alibaba در این نمایشگاه گفته است: پرداخت آنلاین همیشه یک دردسر بزرگ است. ممکن است رمز عبورتان را فراموش کنید یا نگران مسائل امنیتی باشید. امروز به شما فناوری جدیدی را نشان خواهم داد که افراد در آینده خریدهایشان را با آن انجام خواهند داد.