ایرنا: سفرای کشورهای آذربایجان، تاجیکستان، کومور و سنگال با هدف ارزیابی راه‌های توسعه گردشگری سلامت ۱۱ فروردین از بیمارستان کیش دیدن کردند. سفرای این کشورها به همراه هیاتی ایرانی از رایزنان اقتصادی، در بازدیدی دو ساعته از بخش‌های مختلف بیمارستان کیش، با چگونگی ارائه خدمات و تجهیزات پزشکی موجود در این مرکز درمانی آشنا شدند.

رئیس بیمارستان کیش در مورد این بازدید گفت: این گروه و هیات همراه با هدف بررسی ظرفیت‎های درمانی کیش و راه‌های گسترش همکاری‌ها در راستای توسعه گردشگری سلامت این بازدید را انجام دادند. محمد خلخالی گفت: به نظر می‌رسد نظر این گروه در مورد ظرفیت‌های موجود در بیمارستان کیش بسیار مثبت بوده اما وارد شدن به فاز اجرایی و عملیاتی کار نیازمند پیگیری‌های لازم است.

وی افزود: در این نشست ضمن بررسی امکان تبادل پزشک و بیمار، مقرر شد در آینده‌ای نزدیک بسترهای لازم برای آغاز فعالیت مراکزی در راستای جذب گردشگر سلامت به جزیره کیش در این کشورها فراهم شود. سفرا و هیات همراه پس از بازدید در نشستی با رئیس بیمارستان فوق تخصصی کیش راهکارهای افزایش همکاری برای توسعه گردشگری سلامت را مورد بحث و بررسی قرار دادند.