خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تاسیس بانک اصناف یکی از اولویت‌های اتاق اصناف ایران است که از بسیاری جهات از موسسات مالی و اعتباری موجود اولی تر است. علی یزدانی افزود: اتاق اصناف ایران بیش از هشت هزار اتحادیه صنفی و ۳۵۴ اتاق اصناف را در کشور تحت پوشش دارد و با داشتن این جمعیت تحت پوشش، تاسیس بانک اصناف ضروری است.

نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق اصناف ایران تصریح کرد: برای تجمیع فعالیت‌های اقتصادی اتاق‌های اصناف و تحرک بیشتر در فضای کارآفرینی کشور، تاسیس بانک اصناف اقدام موثری خواهد بود؛ زیرا اصناف علاقه‌مند هستند در بانک مخصوص خودشان سرمایه‌گذاری کنند. یزدانی اظهار کرد: اصناف از تشکل‌های مردمی و قدیمی هستند که با رشد و توسعه جامعه، نیاز به توانمندسازی بیشتر دارند و با برگزاری نشست ها، برنامه‌ها و جلسات آموزشی در این راستا باید همگرایی مشترکی را در بین واحدهای صنفی ایجاد کرد.

وی گفت: هر قدر تشکل‌های صنفی ضعیف‌تر باشند، تاثیر‌گذاری کمتری خواهند داشت و بالعکس هر قدر این تشکل‌ها به لحاظ تخصص و مهارت و کارآفرینی توانمند تر باشند، تاثیر‌گذاری بیشتری را خواهند داشت و می‌توانند در مراکز تصمیم سازی و تصمیم‌گیری کشور نقش موثرتری را ایفا کنند. یزدانی تصریح کرد: باید توجه داشت که رسالت اتاق اصناف ایران در بعد اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی، توانمندسازی اتاق‌های اصناف است و در این راستا تاسیس بانک اصناف اولویت دارد که تاکنون به آن کمتر پرداخته شده و باید در سال ۹۴ اخذ مجوز تاسیس بانک اصناف پیگیری شود.