افشای بده‌بستان‌های مالی اسنپ چت با مدیر سابق اپل

خبرگزاری فارس: انتشار ایمیل‌های هک شده سونی در ویکی لیکس اطلاعات جالبی را از پشت پرده دنیای فناوری در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است. به گزارش تک کرانچ، برخی از این ایمیل‌ها نشان می‌دهند که شرکت اسنپ چت به اسکات فوراستال مدیر سابق بخش iOS شرکت اپل پیشنهاد داده تا در ازای دریافت ۱/ ۱ درصد از سهام این شرکت به آن مشاوره دهد.

مایکل لینتون، مدیر عامل سونی پیکچرز یکی از اعضای هیات مدیره اسنپ چت است و به همین علت انتشار مجموعه ایمیل‌های هک شده سونی اطلاعات فراوانی را در مورد روابط کاری این شرکت با اسنپ چت در دسترس قرار داده است.

اسنپ چت در واکنش به این خبر ارتباط کاری با سونی را تایید کرده و حتی از مشاوره تعدادی از کارکنان خود به آن خبر داده، اما جزئیات بیشتری را در این زمینه ارائه نکرده است.

بر اساس این ایمیل‌ها، اسنپ چت در فوریه سال ۲۰۱۴ پیشنهاد فروش سهام خود را به تعدادی از مدیران کلیدی شرکت‌های دیگر ارائه کرده است. به عنوان مثال به پیتر مگناسن معاون اول سابق گوگل پیشنهاد دریافت نیم درصد از سهام اسنپ چت ارائه شده است. برخی افراد دیگر هم پیشنهادهایی در حد دریافت ۰۲۲/ ۰ درصد سهام دریافت کرده‌اند.

در صورتی که تعامل مالی و کاری فوراستال و اسنپ چت به طور کامل و با موفقیت به اتمام رسیده باشد وی مبلغی به ارزش ۵/ ۱۶ میلیون دلار به جیب خواهد زد. ارزش فعلی اسنپ چت حدود ۱۵ میلیارد دلار برآورد شده است.