خبرگزاری فارس: معاون رگولاتوری درباره گلایه اپراتورهای موبایل از کاهش درآمد اینترنت در پی کاهش تعرفه مصرف آزاد اینترنت همراه گفت: تعرفه مصرف آزاد اینترنت تغییر نمی‏کند. پیش‏بینی این است که درآمد دیتا ابتدا کاهش و سپس افزایش می‏یابد. صادق عباسی شاهکوه در پاسخ به این سوال که اپراتورهای تلفن همراه از کاهش هزینه مصرف آزاد اینترنت رضایت ندارند، آیا درخواستی برای افزایش دوباره این تعرفه دریافت شده و احتمال تغییر این تعرفه وجود دارد، اظهار کرد: تعرفه مصرف آزاد اینترنت همراه تغییر نمی‏کند زیرا معتقدیم که این تعرفه عادلانه است.

معاون بررسی‏های فنی و اقتصادی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به این سوال که اپراتورهای تلفن همراه اعلام می‏کنند با کاهش تعرفه مصرف آزاد درآمد آنها از محل اینترنت کاهش پیدا کرده است، گفت: اینکه در گام نخست درآمد به سمت دیتا کاهش پیدا کند طبیعی است.

وی توضیح داد: پیش‏بینی این است که در ابتدای راه‏اندازی نسل ۳ اپراتورهای موبایل سرمایه‏گذاری بزرگی انجام می‏دهند و درآمد کاهش پیدا می‏کند، اما با گذشت حدود ۶ تا ۷ ماه از راه‏اندازی نسل ۳ درآمد اینترنت افزایشی می‏شود.

تعرفه مصرف آزاد اینترنت همراه افزایش نمی‏یابد