قیمت سنگ‌آهن طی هفته اخیر بیشترین افزایش هفتگی خود را از شروع سال ۲۰۱۵ تجربه کرد. به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فایننشال‌تایمز، قیمت سنگ‌آهن طی هفته اخیر بیشترین افزایش هفتگی خود را از شروع سال ۲۰۱۵ تجربه کرد، این افزایش در پی آن رخ داد که کارخانه‌های ذوب‌آهن چین شروع به دوباره پر کردن انبارهای مواد اولیه، خود کردند. قیمت سنگ‌آهن در روز جمعه برای تحویل فوری در چین با رشد ۷/ ۰ درصدی به سطح ۵۰ دلار و ۷۰ سنت در هر تن رسید. براساس آمار ارائه شده توسط

The Steel Index نرخ رشد قیمت سنگ‌آهن در هفته اخیر معادل ۷ درصد بوده است.

بدون احتساب روند قیمت‌ها در هفته گذشته، دورنمای قیمت سنگ‌آهن هنوز شکننده و ضعیف است. آمارهای منتشر شده در چهارشنبه گذشته نشان می‌دهد رشد اقتصادی چین در سه ماه اول سال ۲۰۱۵ به کمترین میزان خود از سال ۲۰۰۹ رسیده است. دلیل اصلی کاهش رشد اقتصادی چین، کاهش رشد در بخش ساخت و‌ساز اعلام شده است.

بر همین اساس در گزارش اخیری که توسط سیتی‌گروپ منتشر شده، پیش‌بینی شده است قیمت سنگ‌آهن تا سطح ۳۶ دلار در هر تن - طی سه ماه سوم سال جاری میلادی- سقوط کرده و به‌طور میانگین در سطح زیر ۴۰ دلار در هر تن طی سال جاری معامله خواهد شد.

گلدمن ساکس نیز اخیرا پیش‌بینی خود را در مورد سنگ‌آهن کاهش داده و اعلام کرده است قیمت سنگ‌آهن می‌تواند به مقادیر قبل از سال ۲۰۰۴ بازگردد. قیمت سنگ‌آهن در مقاطع زمانی پیش‌تر از سال ۲۰۰۴ رقمی در حدود ۳۰ دلار در هر تن بوده است.