خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: افزایش قیمت نان و توسعه نانوایی‌های آزادپز براساس توان و استقبال مردم منطقه برای خرید نان باکیفیت‌تر است. علی قنبری افزود: قرار قطعی برای افزایش قیمت یا قطع یارانه نان به‌طور کامل در تیر ماه وجود ندارد و مواردی که در این خصوص مطرح می‌شود حدس و گمان است، زیرا تصمیم نهایی را در این خصوص دولت باید بگیرد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ادامه داد: مواردی نیز که وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص آزادسازی نان طی این بازه زمانی (تیر ماه سال جاری) مطرح می‌کند برنامه ذهنی است که امکان انجام یا عدم‌انجام آن وجود دارد.

قنبری اظهار کرد: قطع یارانه نان نیازمند طرحی مدون همراه با نظرات کارشناسی است که در هیات دولت با حضور آقای روحانی در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود.

وی تصریح کرد: بودجه نان تا پایان سال تامین شده است و قراری برای آزادسازی قیمت این محصول وجود ندارد، مگر اینکه طرحی آماده و مورد تایید قرار گیرد.

قنبری یادآورشد: یارانه‌های پرداختی دولت از قبیل نان باید به حداقل برسد اما زمان و چگونگی اجرای این طرح هنوز معلوم نیست.

وی تاکید کرد: نان، قوت غالب مردم است و حذف یارانه یکباره آن تاثیرات نامناسبی بر جامعه دارد، به همین منظور به مردم قول داده می‌شود که این طرح به‌یکباره و بدون برنامه‌ریزی قبلی به مرحله اجرا نرسد. وی در واکنش به موضوع فروش نان قسطی در مناطق محروم کشور بعد از گرانی این محصول، گفت: به نظر نمی‌رسد اخباری که درخصوص عرضه نان قسطی در برخی از مناطق محروم کشور مطرح می‌شود صحت داشته باشد، این موضوع طرح‌هایی بوده که در ذهن بعضی از افراد شکل گرفته و به‌صورت عملی در نیامده است.

وی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر تغییری در تصمیمات دولت درخصوص قیمت نان صورت نگرفته است و تا پایان سال ۲۰‌درصد نانوایی‌ها آزادپز شده و نانوایی‌های دولتی نیز به کار خود ادامه می‌دهند. این مقام مسوول با بیان اینکه در حال حاضر به‌طور میانگین ۹ درصد نانوایی‌های کشور آزادپز شده‌اند، گفت: آزادپزی نان به‌منظور بهبود کیفیت، بهداشت و ایجاد رقابت بین نانوایی‌ها است و نانوایی‌های آزاد در صورتی که محصول خود را با‌کیفیت مناسبی ارائه نکنند خریداری نخواهند داشت.

وی اظهار کرد: نانوایی‌های دولتی که از کیفیت و بهداشت مناسبی برخوردارند بنابراین نانوایی‌های آزادپز اگر می‌خواهند مشتری خود را حفظ کنند علاوه بر بالا بردن کیفیت باید جاذبه‌هایی مانند کنجد، زعفران و... به نان اضافه کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به سخنان خسروتاج معاون وزیر صنعت درخصوص امکان آزادسازی نانوایی‌ها در تیر ماه بر اساس بودجه سال ۹۴ گفت: افزایش قیمت نان براساس توان و استقبال مردم منطقه برای خریداری نان باکیفیت‌تر است.

قنبری در پایان گفت: گسترش نانوایی‌های آزادپز تنها در مناطق بالای شهر نخواهد بود و در هر منطقه که درخواست و کشش لازم وجود داشته باشد این طرح به اجرا در می‌آید.