تسنیم: علی ربیعی که در دیدار با آیت‌الله ناصر مکارم‌‌شیرازی سخن می‌گفت، اظهار کرد: ساماندهی یارانه افراد ثروتمند را از قبل از عید شروع کردیم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود:‌ هیات دولت طبق مصوبه مجلس مقرر کرد که ساماندهی یارانه ثروتمندان را شروع کنیم و این کار را به‌شکلی صورت دهیم که این اقدام در جامعه اثر بدی به جای نگذارد. وی گفت: ما این ساماندهی را از ۳۰هزار نفر شروع کردیم و تا ۵۰هزار نفر و سپس تا۱۰۰هزار و ۲۰۰هزار نفر نیز پیش رفتیم. همچنین کنار آن نظام اعتراض به حذف یارانه را طراحی و اجرا کردیم. ربیعی خاطرنشان کرد: من شخصا به اعتراضات مردم رسیدگی کردم و دیدم که کسی که ماشین ۱۷۰میلیونی داشت، از حذف یارانه خود معترض بود و می‌گفت این یارانه حق من است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تنظیم روابط کارگر و کارفرما و ایجاد اشتغال در کشور به‌همراه گسترش بخش تعاون و آموزش مهارتی به افراد، در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و خداوند توفیق خدمت را به ما داد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: نوع نگاه ایرانیان به کار تغییر کرده است و مسائلی مانند برکت از ذهن مردم دور شده است، برخی به‌سبب قوانین و مقررات است و برخی به‌سبب تغییرات نظری، لذا نیازمند توجه مجدد به ارزش‌ها هستیم. وی با اشاره به آمار کارجویان در کشور، اظهار کرد: سال گذشته از ۳۰۰هزار نفری که برای شغل معرفی کردیم، ۱۰۰هزار نفر حاضر به شاغل شدن در شغل‌های پیشنهادی نشدند و این مشکلی است که باید حل شود.

ربیعی با اشاره به سردرگمی بحث رفاه در کشور، خاطرنشان کرد: مسوولیت حذف ثروتمندان از یارانه به‌عهده من گذاشته شده است و در این مسائل اقداماتی را شروع کرده‌ایم. در کشور بحث رفاه را اشتباها پیش رفتیم و با توزیع پول، در دام مسیر طی‌شده افتادیم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: سال گذشته مردم یک‌هزار میلیارد تومان به بهزیستی کمک کردند و این کار تا ۲ یا ۳ هزار میلیارد تومان جای افزایش دارد، به‌نظر من باید بهزیستی برای کمک گرفتن از مردم به مساجد برود. وی افزود: سال گذشته بیش از ۸ میلیون نفر را بیمه کردیم و آمار نشان می‌دهند که اینها فقرا و حاشیه‌نشین‌ها بودند. در طرح سلامت ۷۰ درصد کار با ما است و سازمان تامین اجتماعی غیر این، ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: هنگام ورود به این کار، تامین اجتماعی ۵هزار میلیارد تومان کسری داشت، از طرفی به دفترچه بیمه ارزش گذشته‌اش را برگرداندیم و پارسال برای اینکه گران کردن خدمات را پوشش دهیم، ۳هزار میلیارد تومان دیگر آوردیم و در این طرح سلامت، به‌طور گمنام فعالیت کردیم. ربیعی هدف بهزیستی را انتقال تکیه از دولت به ملت عنوان کرد و گفت: ما ۲۲ میلیون شغل داریم و نسبت شغل رسمی به غیررسمی، ۲ به ۱ است؛ امسال ۶۰۰هزار بیمه جدید داشتیم. از سوی دیگر با هماهنگی رئیس‌جمهور، قرار را بر عدم افزایش یارانه و مقابله با فقر گذاشتیم.