خبرگزاری فارس: با پیشرفت روزافزون فناوری و فراگیر شدن فناوری به‏روز ۴K در نسل جدید تلویزیون‏‏ها، ابهاماتی درباره واقعی بودن پیکسل‏ها در تلویزیون‏های UltraHD مطرح شده است. تلویزیون ۴k یا همان UltraHD به تلویزیونی گفته می‏شود که تعداد پیکسل‏های آن چهار برابر تلویزیون‏های Full HD است، یعنی ۳/ ۸ میلیون پیکسل در صفحه. پس هر تلویزیون UltraHD حدودا دارای ۲۴ میلیون ساب‏پیکسل است. اخیرا در نمایشگاه SEC ۲۰۱۵ یکی از سازندگان از تلویزیون ۴K OLED TV رونمایی کرد که این فناوری هنوز تجاری نشده و در بازار موجود نیست.

تولید انبوه تلویزیون‏های ۴K پس از کسب مجوزها و تاییدیه‏های گوناگونی نظیر استاندارد VDE و INTERTEK آغاز شده است. در تولیدات برخی تولیدکنندگان تلویزیون با بهره‏گیری از پردازشگر Upscaling در ۶ مرحله تصاویر Full HD را به Ultra HD تبدیل می‏شوند؛ این عمل در تلویزیون‏های برخی برندها نیز در ۴ مرحله انجام می‌شود. درحالی‌که اغلب تلویزیون‏های جهان از سه رنگ سبز، قرمز و آبی استفاده می‏کنند تلویزیون‌های

Ultra HD چهار رنگ سبز، قرمز، آبی والبته سفید را مورد استفاده قرار می‏دهد. با استفاده از ساب‏پیکسل سفید، امکان ارائه رنگ مشکی کامل و کنتراست بی‏نهایت وجود دارد. علاوه‌بر اینکه اضافه کردن یک ساب‏پیکسل سفید بسیار پرهزینه است. در حال حاضر تنها یک محصول تلویزیون OLED با کیفیت Full HD به بازار ارائه شده است. فناوری WRGB یا همان چهار ساب‏پیکسل منحصرا متعلق به تلویزیون‏های OLED است. همچنین، فناوری WRGB هنوز روی هیچ تلویزیون Ultra HD پیاده‏سازی نشده است و همگی مدل‏های Ultra HD از فناوری سه ساب‏پیکسل استفاده می‏کنند.